۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84734232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک کارشناس حوزه خاورمیانه:پیام امام خمینی خون حیات را در رگ های مردم فلسطین تزریق کرد

کرج- ایرنا- یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیام امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، خون حیات را در رگ های مردم فلسطین تزریق کرد.

به گزارش ایرنا، « مجید صفا تاج » عصر چهارشنبه در محفل انس با قرآن و روز جهانی قدس مربیان و معاونین پرورشی مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، افزود: امام خمینی برای توجه جهانیان به یک غده سرطانی به نام اسرائیل روز قدس را اعلام کردند و در واقع روز قدس بستر و زمینه ای برای شناخت روز فلسطین و قضیه فلسطین شد.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که صهیونیست ها تنها به اشغال فلسطین بسنده نمی‌کنند بلکه چشم طمع به منابع عظیم نفتی جهان اسلام دارند که این جمله امام برای خیلی ها و پژوهشگران جدید ناآشنا بود اما بعدها دیدیم واقعیت همین امر است.

 وی با اشاره به این که قضیه فلسطین دارای دو رخساره است که در یک رخسارآن یک تراژدی خونبار و دررخسار دیگر آن یک واقعیت هولناک نقش بسته است، خاطرنشان کرد: این سرزمین با همه مناطق مجاور خود متفاوت و سرزمینی مقدس است و اولین قبله مسلمانان به حساب می آید، ضمن اینکه این سرزمین محل دفن انبیای الهی و صحابه پیامبر و همچنین محل جنگ های صلیبی است که بسیاری از مسلمانان در آن به شهادت رسیدند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: برنامه ها و طرح های مختلفی همانند اشغال چاه  های نفتی خلیج فارس و جنگ روانی برای توسعه رژیم صهیونیستی اجرا شد اما پیام امام یک روح جدید در کالبد نیمه‌جان مردم مسلمان منطقه دمید و در رگ های مردم مسلمان فلسطین خون حیات را تزریق کرد.

وی گفت: هسته اولیه مقاومت با رهنمود حضرت امام خمینی (ره) باعث شد وضعیت لبنان به گونه ای شود که نه تنها رژیم صهیونیستی از تصرف چاه های نفتی خلیج فارس چشم‌پوشی کرد بلکه مجبور شد مرحله به مرحله از لبنان عقب‌نشینی کند.

وی تاکید کرد: باید ماجرای فلسطین و اسرائیل را تبیین کنیم تا همه با ذات این رژیم کودک کش و جنایتکار آشنا شوند.

دراین نشست به سئوالات مربیان و معاونین پرورشی در خصوص مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی پاسخ داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha