۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84734584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمانان از مظلومان جهان است

مهاباد - ایرنا - اقشار مختلف مردم و مسوولان مهاباد می‌گویند: روز جهانی قدس در سایه نامگذاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، به عنوان محور اتحاد مسلمانان در دفاع از مظلومیت در سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شد، روز مقدسی که در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یادگار ماندگار امام راحل (ره)  برای حمایت از فلسطین تعیین شده تا مسلمانان جهان برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند.

روز جهانی قدس بزرگترین و باشکوه‌ترین نماد اتحاد مسلمانان جهان در برابر زورگویی‌های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده جهان اسلام است که در این روز مراسم متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

در این روز مسلمانان جهان اسلام به صورت هماهنگ و متحد به حمایت از مظلومین جهان بویژه مردم قهرمان فلسطین به پا خواسته و انزجار خود را از ظلم و زورگویی در تمام دنیا اعلام می‌کنند.

در آستانه آخرین جمعه از ماه رمضان و روز جهانی قدس اقشار مختلف مردم شهرها و بخش‌های جنوب آذربایجان غربی نیز خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر در راهپیمایی این روز آماده می‌کنند.

به همین مناسبت تشکل های صنفی و سیاسی، ائمه جمعه و جماعات، نهادها و سازمان‌های فرهنگی، دانشگاهیان و فرهنگیان با صدور اطلاعیه ها و بیانیه هایی مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بازاریان، کسبه، اتحادیه‌های صنفی نیز ضمن اعلام آمادگی خود برای شرکت گسترده و آگاهانه در راهپیمایی روز قدس بر حضور یکپارچه اقشار مردم در این راهپیمایی تاکید کردند.

روز قدس نماد دفاع آزادیخواهان جهان از مظلومان است

فرماندار مهاباد می‌گوید: روز قدس، روزی است که جهان اسلام و انسان‌های آزادیخواه بر علیه اشغالگران در صفی واحد برای دفاع از مظلومیت قیام کرده و فریاد حمایت خود از مظلومان را یکصدا به استکبار جهانی می‌رسانند.

امیر قادری با بیان اینکه امروزه روز جهانی قدس به روز ترس استکبار جهانی از اتحاد و همبستگی مسلمانان تبدیل شده است، افزود: رژیم اشغالگر صهیونیست با حمایت کشورهای غربی، جنایات زیادی علیه مردم مظلوم فلسطین انجام داده و انسانیت حکم می‌کند مسلمانان در مقابل این جنایات ایستاده و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند.

وی تاکید کرد: ضروری است مردم مهاباد امسال هم به مانند سالیان گذشته همگام با دیگر مناطق کشور به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک بگویند و روز جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کنند.

قدس شریف محور وحدت امت اسلامی است

امام جمعه مهاباد با حمایت از انتفاضه مردم فلسطین گفت: قدس شریف محور وحدت امت اسلامی در جهان به شمار رفته و پاسداری از آن وظیفه همه مسلمانان است.

ماموستا عبدالسلام امامی با بیان اینکه مساله فلسطین، همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسایل راهبردی جهان اسلام قرار داشته باشد اظهار کرد: روز قدس و تحقق اهداف بلند آن یکی از چشم‌اندازهای بیداری جهان اسلام و آزادی قدس به عنوان نقطه اتکاء و کانون وحدت امت اسلام به شمار می‌رود.

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمانان از مظلومان جهان است

وی افزود: در حالیکه رژیم جعلی صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود در فلسطین به دنبال ارتباط با برخی کشورهای عرب منطقه و سرپوش گذاشتن بر اقدام‌های وحشیانه خود در افکار عمومی بین‌المللی است، ملت‌های مسلمان در سالگرد روز جهانی قدس دوباره عزم خود را برای مبارزه با این رژیم  جزم کرده‌اند.   

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه در قضیه فلسطین، ایران اسلامی همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌داند، اضافه کرد: امروزه مساله غزه و فلسطین و حوادث ناگواری که برای مسلمانان این مناطق بوجود می‌آید به واقع عرصه بی آبرویی مدعیان حقوق بشر در دنیا تبدیل شده است.

ماموستا امامی تاکید کرد: جنگ اوکراین به همه جهانیان نشان داد که مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و کشورهای اروپایی چگونه با رفتاری دوگانه به حمایت از اوکراین پرداخته و در مقابل جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی چشمان خود را بسته و به مبارزان فلسطینی عنوان تروریست اطلاق می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمنان و استکبار جهانی امروزه با توسل به ترفندهای مختلف درصدد ضربه‌زدن به مسلمانان هستند که در این راستا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بدنبال ایجاد اختلاف هستند که هوشیاری مسلمانان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس موضوع جدیدی نیست و همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: طی ۲ سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، این روز مهم گرامی داشته شد که امسال نیز باشکوه بیشتری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور خواهد داشت، تاکید کرد: فردا جمعه نیز ملت مسلمان ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را از مردم بی دفاع فلسطین نشان داده و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید.

حضور گسترده و دشمن شکن مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس ضروری است

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مهاباد گفت: با توجه به فتنه گری و آشوبگری هایی که استکبار جهانی و در راس همه آنها آمریکا و اسراییل در منطقه به راه انداخته‌اند، حضور گسترده و دشمن شکن اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس لازم و ضروری است.

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمانان از مظلومان جهان است

علی اصلانی بیان کرد: تعبیر دقیق حضرت امام خمینی (ره) که اسراییل را غده سرطانی منطقه دانسته اند و از بین بردن این غده سرطانی تنها با اتحاد دولت های اسلامی قابل اجراست.

وی در خصوص رفتار برخی از کشورهای مسلمان در ارتباط با رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از سران کشورهای عربی و اسلامی آشکارا و پنهان با رژیم صهیونیستی پیمان صلح و سازش می‌بندند که این امر خیانت به آرمان‌های ملت فلسطین است.

وی ابراز امیدواری کرد مردم مهاباد هم همراه با سایر امت اسلامی با بصیرت در راستای محکومیت رژیم اشغالگر و کودک کش اسزاییل از هیچ کوششی فرو گذار نکنند و مردم مظلوم فلسطین را با حضور خودشان در راهپیمایی روز جهانی قدس شاد کنند.

روز قدس احیاکننده اتحاد و همبستگی مسلمانان علیه استکبار جهانی است

امام جمعه شهر گوگ تپه نیز با تاکید بر اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس معتقد است: روز قدس، احیا کننده اتحاد و یکپارچگی همه مسلمان علیه ظلم و زیاده خواهی استکبار جهانی است و همیشه ماندگار خواهد ماند.

ماموستا یحیی اسماعیلی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مردم در کشورهای مختلف آزادانه زندگی می‌کنند و به امور مذهبی و اجتماعی می‌پردازند اما در فلسطین این حق از مردم توسط رژیم غاصب گرفته شده است.

ماموستا اسماعیلی حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه شرعی و دینی هر فرد مسلمان دانست و گفت: در طول تاریخ همواره سرزمین‌های اشغالی مورد طمع و غارت اسرائیل غاصب قرار گرفته اما مقاومت و حمایت‌ مسلمانان این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمانان از مظلومان جهان است

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس کمترین کاری است که برای آزادسازی قدس می‌توان انجام داد

یکی از شهروندان مهابادی نیز گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ملت ما با اتحاد و همبستگی بی نظیر همگام و همراه با تمامی مسلمانان جهان در مقابل مستکبران و زورگویان دنیا به خروش آمده و راهپیمایی می‌کنند.

کیوان قادری ادامه داد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف بوده و کمترین کاری است که می توانیم برای آزادسازی قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله مسلمانان انجام دهیم.   

وی با بیان اینکه مسلمان واقعی نباید نسبت به اتفاقات جهان اسلام بی تفاوت باشد، افزود: از همه جوانان و آحاد مردم همیشه در صحنه و روزه داران انتظار می‌رود با حضور قدرتمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان فلسطینی باشند.

روز قدس، نماد مبارزه علیه زورگویی غاصبان است

رییس مرکز بزرگ اسلامی مهاباد روز قدس را نماد مبارزه علیه زورگویی و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: نقش این روز در شکست نقشه‌های شوم و ضدبشری استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین انکارناپذیر است.

حجت الاسلام حیدرعلی پوراحمد افزود: حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و دنیا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

وی اضافه کرد: با بزرگداشت و یادآوری  روز قدس از سوی مسلمانان و مردم آزادی خواه جهان، ندای حق خواهی مردم مظلوم فلسطین در برابر سیاست های شیطانی رژیم صهیونیستی به گوش جهان اسلام خواهد رسید.

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمانان از مظلومان جهان است

رییس مرکز بزرگ اسلامی مهاباد با بیان اینکه مساله قدس تنها یک بحث سرزمینی نیست، بلکه مبارزه با نژادپرستی، تجاوز و اشغالگری است، افزود: امروز اسرائیل از همیشه شکننده‌تر و مسلمانان به‌خصوص فلسطینی‌ها قوی‌تر شده‌اند از این‌رو حمایت مسلمانان جهان از مبارزات آنها بدون شک مایه دلگرمی آنان در ادامه انتفاضه خواهد بود.

حجت الاسلام پوراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد «جهاد تبیین» اضافه کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین مقابله با ظالم و استکبارستیزی است و همه ما این جهاد را شنیدیم و باید به وظیفه خود در قبال آن عمل کرده و ندای مظلومیت را به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: امسال و با برداشته شدن شرایط کرونایی مردم ایران اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که ماندگارترین روز حمایت از آرمان های به حق مردم فلسطین است، با حضور در راهپیمایی حمایت خود از فلسطینیان را در برابر دیدگان جهانیان به رخ مستکبران جهان خواهند کشید.

وی افزود: مردم شهرستان مهاباد نیز امسال همراه با امت اسلامی در راستای محکومیت رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سرخواهند داد.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است؛ حضرت  امام در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از  مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز  مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha