۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84734590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبارهای پراکنده در اغلب نقاط استان اردبیل

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84734590
رگبارهای پراکنده در اغلب نقاط استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل حکایت از رگبارهای باران و خنک شدن هوا در بخش گسترده‌ای از این استان تا روز جمعه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اردبیل بیانگر استقرار جوی نسبتاً ناپایدار جوی تا اواسط هفته آینده در استان بویژه مناطق مرکزی و جنوبی است.

در این مدت در ساعات بعدازظهر و عصر و اوایل شب ضمن رشد ابرهای همرفتی، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق توام با تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. 

ضمن اینکه با احتمال تشدید ناپایداری‌های ناشی از شرایط فصلی و محلی در برخی نقاط بویژه دامنه‌های سبلان و مناطق کوهستانی جنوب استان ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ احتمال می‌رود.

لذا توجه به هشدارهای هواشناسی (شماره های ۹ و ۱۰) تاکید می‌گردد ، همچنین در روزهای آینده به دلیل وزش ملایم باد خزری، در ساعات شبانه و اوایل صبح هوای خنک بهاری در استان ماندگار است.

در روز جمعه مصادف با راهپیمایی روز جهانی قدس نیز در ساعات ظهر آسمان بیشتر مناطق استان اردبیل صاف تا نیمه‌ابری و در ساعات بعد از ظهر و عصر در برخی مناطق بارش شدید باران پیش‌بینی شده است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این استان وقوع بارش‌های رگباری تابستانه و بروز خسارات و تلفات هنگفت را در بعضی از سال‌ها در کارنامه دارد.شب گذشته بارش شدید باران منجر به وقوع سیل در شهرستان مشگین شهر شد.کارشناسان در حال بررسی و ارزیابی خسارت های وارده هستند.

روز گذشته هم وقوع سیل به یکی از روستاهای خلخال آسیب‌هایی وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha