۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84734600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اهل سنت اسدیه: دفاع از فلسطین متعلق به جهان اسلام است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین از قضایایی است که جهان اسلام در این موضوع دخیل است و مسلمانان و کشورهای اسلامی نباید نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشند.

مولوی سید احمد عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه اسرائیلی‌ها در ماه مبارک رمضان جنایت‌های خود را علیه مردم مظلوم فلسطین افزایش داده‌اند و شاهد مجروح و شهید کردن افراد مختلف بوده‌ایم حتی اهانت و جسارت نسبت به مسجد الاقصی و نمازگزاران در ماه مبارک رمضان انجام شد، در چنین شرایطی می‌طلبد که جهان اسلام در قبال چنین قضایایی از خود عکس‌العمل مناسب نشان دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی باید مسلمانان و جهان اسلام مراتب انزجار و نفرت خود را از ظالم و متجاوز اعلام و از مظلوم حمایت کنند زیرا اگر ما از مردم مظلوم فلسطین حمایت نکنیم، آنان ناامید می‌شوند و هم اینکه ما در پیشگاه خداوند متعال مواخذه خواهیم شد اگر نسبت به مظلوم بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان اظهار داشت: بعد از یک وقفه ۲ ساله که در راهپیمایی حضوری و میدانی روز قدس به وجود آمد، امسال با حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس شرکت و از آرمان فلسطین دفاع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همیشه متحد و منسجم در حمایت از آرمان فلسطین بوده‌ است گفت: حضور حداکثری ما باعث خواهد شد ملت فلسطین در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشد که همچنان ملت‌های مسلمان پشتیبان آنان هستند و از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند.

مولوی عبداللهی افزود: فلسطین مساله مهم‌ جهان اسلام است و نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و دشمنان را براساس آیات قرآن کریم جدی بگیریم و نباید در برابر مظلومان عالم بی‌تفاوت باشیم.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بیرجند ساعت ۱۰:۳۰ امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از میدان شهدا به سمت مسجد امام حسین (ع) و با سخنرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

این مراسم پس از ۲ سال برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت خودرویی و مجازی، در بیش از ۳۰ نقطه خراسان جنوبی از جمله مراکز شهرستان‌ها با حضور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha