۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84734789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساله فلسطین آزمون وفاداری به آرمان عدالت و آزادگی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با دعوت از مردم به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: مساله فلسطین در حقیقت آزمون بزرگ جامعه جهانی در میزان وفاداری به آرمان عدالت، آزادگی و انسانیت است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در آغاز پیام خود به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "روز قدس بسیار مهم است، صرفا این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم".

وی ادامه داد: مساله فلسطین، مساله‌ای حائز اهمیت و در حقیقت آزمون بزرگ جامعه جهانی در میزان وفاداری به آرمان عدالت، آزادگی و انسانیت بوده و تمکین مسلمانان به ندای روحبخش پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آنجا که فرمود "مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لَلْمُسْلِمینْ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بمُسْلِم/ هر کس صدای مظلومی را بشنود که از مسلمانان کمک می‌طلبد، و به کمک او نشتابد مسلمان نیست"، را به تصویر می‌کشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به پشتیبانی ابرقدرت‌های دنیا، هر روز دامنه ستمکاری‌های خود علیه مسلمانان مظلوم فلسطین را گسترش می‌دهد، غافل از این که تصمیم هوشمندانه حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و ترسیم خطوط فکری مبارزه با این ظلم جهانی، این روزها با طرح مبتکرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انتخاب راهبرد اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "مقاومت تا همه پرسی" مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و بارقه‌های امید را در قلوب مظلومان و مستضعفان دنیا روشن کرده است.

وی افزود: بدون تردید نظام فکری جمهوری اسلامی ایران در رهایی جهان از یوغ مستکبران و سلاطین زر و زور با توکل به قدرت لایزال الهی، به‌زودی به اقامه نمازی وحدت‌آفرین در مسجدالاقصی خواهد انجامید که به‌راستی؛ "جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا".

قناعت در این پیام نوشت: اینجانب با آرزوی قبولی طاعت‌ها و عبادت‌های همه عزیزان در ایام الله رمضان المبارک و ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، خاضعانه به روان پاک یکایک شهدای راه آزادسازی قدس شریف به‌ویژه سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستم و  مردم سلحشور، غیور و انقلابی خراسان جنوبی را دعوت می‌کنم تا به عنوان یک تکلیف شرعی و ملی، پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس امسال شرکت کرده و همصدا با همه مسلمانان جهان، فریاد بیزاری از دشمنان را سر دهند.

وی اظهار داشت: چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)؛ همه دولتمردان، روشنفکران، عالمان دینی، احزاب و گروه‌ها، جوانان غیور و دیگر قشرها باید جایگاه خود در این حرکت سراسری را بیابیم و نقش ایفا کنیم. این است آن چیزی که کید دشمن را باطل می‌کند و برای این وعده‌ الهی؛ اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون، مصداقی آخرالزمانی به وجود می‌آورد که وَ اللهُ غالِبٌ عَلی اَمرِه؛  وَ لکِنَ‌ أَکْثَرَ النَّاسِ‌ لاَ یَعْلَمُونَ‌".

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بیرجند ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه از میدان شهدا به سمت مسجد امام حسین (ع) و با سخنرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

این مراسم پس از ۲ سال برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت خودرویی و مجازی، فردا در بیش از ۳۰ نقطه خراسان جنوبی از جمله مراکز شهرستان‌ها با حضور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha