کمتر از یکهزار نفر در استان سمنان درگیر فقر مطلق هستند

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کمتر از یکهزار نفر در این استان دچار فقر مطلق هستند و رفع این موضوع در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، جعفر کاشانی روز پنجشنبه  به همراه جمعی از مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان اقشار کارگری و کارفرمایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان به مناسبت روز کارگر اظهار داشت: وضعیت سمنان از لحاظ شمار افراد درگیر فقر مطلق نسبت به استان‌های دیگر بهتر است و ریشه‌کنی فقر مطلق در دستور کار و از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، فقط مطلق وضعیتی است که در آن افراد از منابع ضروری برای ادامه زندگی به‌کلی محروم هستند  و در تداوم زندگی دچار مشکل می‌شوند. افراد دچار فقر مطلق از تأمین نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه ناتوان هستند.

وی ادامه داد: امسال در سطح ملی از استان سمنان  کارگر نمونه انتخاب و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تجلیل شد که این موضوع افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

کاشانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جامعه را قشر کارگری تشکیل می دهد و تولید کشور مدیون کارگران است، گفت: باید برای این قشر مؤثر در فعالیتهای اقتصادی برنامه ریزی های مناسبی در خور شأن و منزلت کارگران داشته باشیم.

وی افزود: تجلیل از کارگران نمونه ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کارگر در استان سمنان است.

وی بیان کرد: اهدای گل به کارکنان تامین اجتماعی، برگزاری مسابقات فرهنگ قرآنی،  برگزاری رزمایش مواسات با کمک خیران و کارفرمایان و توزیع بسته‌های کمک معیشتی  بین نیازمندان، برگزاری میز خدمت  در روز قدس به همراه ۹ اداره زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیدار با خانواده شهدا، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان سمنان است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دولت بسته حمایتی مانند کاهش مالیات صنایع را به منظور اجرای مصوبه شورای عالی کار به منظور افزایش حقوق کارگران دنبال می‌کند و افزایش حقوق بازنشستگان نیز در دست پیگیری است.

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha