دعوت سخنگوی دارالافتاء اهل سنت عراق به شرکت گسترده در تظاهرات روز جهانی قدس

بغداد-ایرنا-«شیخ عامر البیاتی» سخنگوی دارالافتاء عراق از همه مسلمانان خواست در مراسم روز جهانی قدس شرکت کنند و پاسخی قوی به طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی بدهند.

به گزارش ایرنا، عامر البیاتی در مصاحبه با ایرنا با تمجید از حرکت تاریخی امام خمینی (ره) در بنیان نهادن روز جهانی قدس و تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای سر دادن فریاد اعتراض علیه اشغالگری صهیونیست ها گفت: امروز موضع ها در برابر قدس نشان دهنده راه حق در برابر باطل است.

وی اهمیت روز قدس سال جاری را در چالش و تقابل با تقلاهای برخی سران عرب برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها دانست و افزود: اقدام مبارک روز جهانی قدس نقطه انطلاق مبارزه با سازش است و هر مسلمان شریف و شجاعی باید در کنار قهرمانان فلسطینی بایستد.

البیاتی تاکید کرد: سران خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشباه الرجال هستند.

وی ادامه داد: دارالافتای عراق روز جمعه (فردا) با حضور «احمد عقل» سفیر فلسطین اعضای جمعیت تقریب مذاهب اسلامی و چهره های بارز اهل سنت عراق بعد از نماز ظهر تظاهراتی برای دفاع از قضیه قدس خواهد داشت.

امسال بیش از همیشه برای رژیم صهیونیستی چالش ایجاد خواهد کرد زیرا مقاومت فلسطینی ها ریشه دار تر شده است و سنگ های مقاومت ضد اشغالگری فلسطینیان به سوی عادی سازان با رژیم صهیونیستی نشانه خواهد رفت.

سخنگوی دارالافتای عراق ادامه داد: مبارزه با سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در راس برنامه های دارالافتاء عراق بوده و خواهد بود. آنها که هوای عادی سازی با رژیم صهیونیستی دارند از تزلزل در کرسی ها و جایگاه هایشان نگرانند. اینها پشیمان خواهند شد روزی که دیگر ندامت فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

عراق در حالی برای برگزاری روز جهانی قدس آماده می شود که این روزها موضوع تلاش برخی عوامل وابسته به خارج در آن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این کشور را وارد مرحله حساسی کرده است.

رییس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق روز یکشنبه در آستانه روز جهانی قدس، از ارائه قانون «جرم قلمداد کردن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» به پارلمان عراق خبر داد.

«حسن العذاری» در یک کنفرانس خبری با حضور تعدادی از نمایندگان تاکید کرد که قانون جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی در نخستین جلسه آتی پارلمان ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha