۳۱ طرح در کمیته رفع موانع پروژه‌های شهرداری مشهد بررسی شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تشکیل کمیته رفع موانع پروژه‌ها در شهرداری مشهد تاکنون ۳۱ طرح در این کلانشهر که به دلایلی در مسیر اجرا به مشکل برخورده‌اند، بررسی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید دبیریان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۳۵ مصوبه برای رفع موانع طرحهای شهرداری مشهد تصویب شده است که برخی از این طرحها مربوط به دهه ۸۰ است و تلاش می شود مشکلات اجرای آنها هر چه زودتر برطرف شود.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر مشهد مدیریت شهری پروژه‌هایی نظیر رود پارک تعریف شد که فاقد مهندسی ارزش و دارای ایرادات اساسی است، این پروژه‌ها برای رفع ایراد در دستور قرار گرفته است.

دبیریان افزود: ۹۵ دستور کار تاکنون در کمیسیون اقتصادی بررسی شده است، تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی مورد تاکید کمیسیون است و تلاش می‌شود از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان برای افزایش تولید در شهر استفاده شود. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: کارخانه نوآوری در شهرداری مشهد با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان فعال است که البته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری آن هزینه شده که هزینه زیادی است و باید شرکتهای مستقر در آن مکان پویاتر شوند.

دبیریان اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری نیز موضوع احداث دومین کارخانه نوآوری شهرداری در مناطق حاشیه شهر پیش‌بینی شده و از شهردار خواسته شده در اجرایی شدن این مرکز تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد: از واحدهای دانش‌بنیان حمایت می‌شود و شهرداری در سهام‌داری این شرکت‌ها نیز ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماندگاری زائر در شهر مشهد کوتاه است، افزود: از این رو طرحهایی برای افزایش ماندگاری زائر در دستور است که استفاده از ظرفیت زیارت و مضجع شریف رضوی اولویت است، در کنار آن پروژه‌های تفریحی فرهنگی نظیر شهربازی بین‌المللی نیز در مشهد دنبال می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ایجاد بندر خشک در مشهد نیز گفت: این پروژه نیز در دستور کار است و جلساتی برای نهایی شدن آن برگزار شده است.

دبیریان افزود: احداث شهرک فرودگاهی نیز از الزامات شهر مشهد است، مدیریت شهری در کنار دستگاه‌های دولتی برای این طرح  طولانی مدت آماده همکاری است.

وی گفت: احداث این طرح حداکثر ۱۰ سال طول می‌کشد، برای اجرایی شدن آن جلسه‌ای با حضور شهردار مشهد با معاونت اقتصادی رییس جمهور برگزار شده و دولت اعلام آمادگی کرده این پروژه در اولویت مگا پروژه‌ها باشد .

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت کوهستان‌ پارک نیز اظهار کرد: پیگیری‌هایی با بنیاد شهید و مالکان پروژه برای واگذاری کامل این مجموعه به شهرداری صورت گرفته اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نشده است.

وی در خصوص موضوع شفافیت حقوق مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: در شورای ششم کمیته‌ای برای این موضوع تشکیل شد، باید این موضوع با طرح جامع و پخته‌ای ارائه می‌شد که اینگونه نشد و حاشیه‌ساز شد.
دبیریان با اشاره به حقوق ۲۰ میلیون تومانی خود در شورای شهر، افزود: افشای هر آنچه مردم باید بدانند حق آنهاست و پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

وی در خصوص عملکرد شهردار مشهد نیز گفت: شهردار تاکنون در مجموع عملکرد خود نمره قبولی می‌گیرد، فقط عملکرد شهردار در اطلاع‌رسانی خدمات ارائه شده در مدیریت شهری و شورای شهر مورد قبول نبوده‌ است.

بودجه  امسال شهرداری مشهد ٢۶ هزار میلیارد تومان است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha