۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 84735054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان زیست محیطی دو جایگاه سوخت در لندن را تخریب کردند

لندن – ایرنا – فعالان زیست محیطی در انگلیس در ادامه اعتراضات به گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی، دو جایگاه سوخت واقع در شلوغ‌ترین اتوبان کمربندی لندن (موسوم به ام۲۵) را تخریب کردند.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۵ تن از اعضای گروه «فروش نفت را متوقف کنید» حوالی ساعت ۷ صبح امروز (پنجشنبه) در دو جایگاه سوخت واقع در منطقه کنت تجمع کرده و شیشه نمایشگر برخی از پمپ بنزین‌ها را شکسته و برخی دیگر را با اسپری پوشاندند.

این گروه، که شاخه ای از گروه جنجالی «انگلیس را عایق کنید» بشمار می‌رود، اخیرا تعدادی از تأسیسات نفت را اشغال کرده تا خواسته خود را مبنی بر توقف پروژه های جدید نفت و گاز به نمایش بگذارند.

آن‌ها که به تعبیر رسانه‌های انگلیس یک گروه آنارشیست بشمار می روند، اعتراضات خود را از حدود یک ماه پیش آغاز کردند. بر اساس گزارش پلیس بیش از یک هزار نفر از اعضای این گروه تاکنون دستگیر شده اند.

ناتان مک گاورن، دانشجوی ۲۲ ساله از کاونتری که در حرکت اعتراضی امروز شرکت کرده است، به ایرنا گفت: «آسیب پذیرترین افراد جهان در حال حاضر بر اثر سوخت فسیلی می میرند، در حالی که دولت ما سرگرم توسعه پروژه‌های نفتی است. »

وی افزود: «من حاضر نیستم موج گرما و خشکسالی مردم در سراسر جهان را تماشا کنم. اگر سیاستمداران حاضر به اقدام نیستند، بر عهده مردم عادی است کاری را که تمایل ندارند انجام دهند.»

امروز ۱۰ نفر از اعضای گروه «فروش نفت را متوقف کنید» که خارج از پایانه نفتی کینگزبری دستگیر شدند، در دادگاه بیرمنگام حاضر می‌شوند.

پلیس انگلیس هم که اختیاراتش چند ماه پیش، به موجب طرحی که در مجلس تصویب شد افزایش پیدا کرده است به معترضان هشدار داده که در صورت ادامه شرکت در اقدامات مخرب و خطرناک آن ها را بازداشت می‌کند، اما معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha