۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷
کد خبر: 84735355
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس مرکز پژوهشی عراق: روز قدس توان بازدارندگی جبهه مقاومت را بالا برد
محمد صادق الهاشمی رئیس مرکز پژوهش های العراق

بغداد- ایرنا- رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی «العراق» با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس، روز دفاع از همه ملت‌های مسلمان از جمله ملت مظلوم یمن است، گفت که روز جهانی قدس توان بازدارندگی محور مقاومت را بالا برد.

«محمد صادق الهاشمی» عصر پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که روز قدس روز مطالبه حقوق از دست رفته ملت فلسطین و همه ملت‌های مظلوم در جهان اسلام و در راس آنها ملت مظلوم یمن است.

وی اضافه کرد که با وجود کشته شدن ۲۵۰ هزار کودک یمنی و آوارگی بیش از یک میلیون یمنی از خانه و کاشانه خود به دلیل جنگ نابرابر رژیم سعودی، جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی صهیونیستی در برابر این جنایت آل سعود سکوت کرده‌اند.

روز قدس توان بازدارندگی جبهه مقاومت را بالا برد

وی با اشاره به برکات نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که از آن زمان تا به امروز قدرت بازدارندگی مقاومت فلسطینی به نحو چشمگیری در برابر ماشین کشتار این رژیم غاصب ارتقا یافته است.

الهاشمی افزود که مقاومت فلسطینیان از حیث عملکرد، اندیشه و جغرافیا در طول چهل و سه سال گذشته از نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام راحل (ره)، دستخوش تحول چشمگیری شده است.

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی العراق، انتفاضه سنگ مقاومت فلسطینیان اینک در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل به انتفاضه موشک شده تا معادله بازدارندگی را در برابر این رژیم غاصب برقرار کند.

رئیس مرکز پژوهشی عراق: روز قدس توان بازدارندگی جبهه مقاومت را بالا برد
موشک راهبردی «جمال 69» اخیرا در عراق از سوی جنبش النجبا در آستانه روز جهانی قدس رونمایی شد

وی آگاهی بخشی عمومی را در قبال اصل مقاومت به عنوان تنها راه نجات منطقه یک ضرورت خواند و گفت که باید با همه امکانات موجود این آگاهی بخشی در میان امت اسلامی ایجاد شود.

الهاشمی با اشاره به تحولاتی که جهان و منطقه شاهد آن است پیش بینی کرد که روز جهانی قدس امسال با شکوه و حضور گسترده مردمی و عشایری همراه باشد و علمای دین از اقوام و ادیان و مذاهب مختلف در پیشاپیش حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس در عراق باشند.

امسال گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی، عشایری و مردمی و دینی در شهرهای مختلف عراق، برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس فرخوان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha