فلسفه اعلام روز قدس، بسیج نیروهای امت اسلامی است

تهران- ایرنا- دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: فلسفه اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره) بسیج نیروها و توانایی امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی بود.

خالد عبدالمجید روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این فراخوان مقدس در یک پیچ تاریخی مهم صورت گرفت که انور سادات با سفر به قدس و امضای قرارداد سازش، مصر را به عنوان بزرگترین کشور اسلامی از صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی خارج کرد و پس از مصر نیز تعدادی از کشورهای دیگر دست از حمایت از آرمان فلسطین کشیدند.

وی اضافه کرد: راهپیمایی و برنامه‌های مختلف روز قدس یک هدف موقت و گذرا در یک روز سال نیست بلکه فراخوانی مستمر و همیشگی برای بسیج همه امکانات امت اسلامی به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی و توطئه‌هایی است که منطقه و فلسطین را تهدید می‌کند.

عبدالمجید بیان کرد: روز قدس روز قیام مستضعفین در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی است و هرساله در یک روز تمام توطئه‌های آمریکا و هم پیمانان آن را نقش برآب می‌کند.

وی گفت: متاسفانه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها به ویژه در منطقه خلیج فارس و پیش از آن در کمپ دیوید و وادی عربه و تشکیلات سازشکار خودگردان در اوسلو بیانگر دیدگاه حکام این کشورها بود و ملت‌ها از این اقدامات خائنانه بیزار هستند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین افزود: این حکومت‌ها و حاکمان هرچه تلاش کنند که بخواهند این موضع خائنانه را به ملت‌های خود تحمیل کنند با شکست روبرو می‌شوند.

عبدالمجید تاکید کرد: تبلیغات و دیدارهای متقابل و امضای توافقات به منظور ایجاد محوری جدید در خاورمیانه برای تغییر و انحراف مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی به سمت دشمنی با ایران و محور مقاومت نیز شکست خورده است زیرا ملت‌های عربی و اسلامی می‌دانند که این توافقات سودی به حال فلسطین و ملت‌های منطقه ندارد بلکه در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و تسلط آمریکا و صهیونسیم بر منطقه و تلاشی ناکام برای حفظ تاج و تخت حاکمان خائن است.

وی افزود: حوادث اتفاق افتاده پس از امضای توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی از دهه هفتاد قرن گذشته میلادی تاکنون نشان داده است که این توافقات قادر به حمایت از تاج و تخت حکام خائن نیست و این را در چند سال گذشته در کشورهای مختلف اسلامی مشاهده کرده‌ایم.

عبدالمجید اظهار کرد: امروز رژیم هراسان و دستپاچه صهیونیستی ساعت‌ها توسط یک جوان فلسطینی به چالش کشیده می‌شود و علاوه برآن قدرت محور مقاومت لرزه بر اندام دستگاه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم انداخته است، چنین رژیمی چگونه می‌خواهد حامی و مدافع تاج و تخت حکام خائن عرب باشد.

وی افزود: هرچند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی لکه ننگ دائمی بر پیشانی حکام عرب و خنجری در پشت ملت فلسطین و مبارزه ملت فلسطین بود ولی نتوانست و نمی‌تواند عزم و اراده این ملت را در مبارزه و حرکت به سوی آزادسازی سست کند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اضافه کرد: این اقدام حاکمان عرب انگیزه‌ای دوچندان به ملت فلسطین در مقابل اشغالگران داد و ثابت کرد که هرچه این حاکمان و رژیم‌ها بیشتر به سوی این باتلاق گام بردارند، ملت فلسطین به مبازه خود ادامه می‌دهد.

عبدالمجید گفت: پس از ۱۰ سال مبارزه محور مقاومت با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران مرتجع آنها در منطقه، و پیروزی این محور در سوریه و عراق و یمن و لبنان، ملت‌های اسلامی بپا خواسته‌ و تصمیم گرفته‌اند غبار این توطئه‌ها را از منطقه و کشورهای خود بزدایند.

وی بیان کرد: این محور و ملت‌های عضو آن با پایداری خود بزرگترین پروژه امپریالیسم و صهیونیسم را در منطقه به شکست کشاندند و پیروزی مهمترین عنوان این محور در آینده نزدیک خواهد بود.

عبدالمجید افزود: محور مقاومت مهمترین مانع اجرای پروژه‌های دشمن در چند سال گذشته و مانع عملی شدن توطئه‌های دشمن در سال‌های آینده از طریق رژیم‌های خائن و حاکمان سازشکار است.

 وی گفت: قدس و فلسطین در مرحله آینده متحد کننده و بسیج کننده توانایی‌ها و امکانات امت اسلامی برای ورود به آخرین نبرد میان حق و باطل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha