۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 84735694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلالو حضور مردم استان سمنان زیر پرچم اسلام در حمایت از قدس شریف

سمنان- ایرنا- مردم انقلابی و استکبارستیز استان سمنان همزمان با امتهای اسلامی در روز جهانی قدس، ضمن برگزاری راهپیمایی باشکوه، پیام وحدت مسلمانان جهان اسلام را به دشمنان قدس شریف مخابره کردند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲ سال بود که ویروس منحوس کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی به شکل سالهای گذشته شده بود و تمام راهپیمایی‌ها در استان سمنان همزمان با سراسر کشور به صورت رژه خودرویی و موتوری برگزار می‌شد، اما امسال نهم اردیبهشت در هوای ابر و آفتاب بهاری مردم استان سمنان با دهان روزه گُل کاشتند و حضور پرشور و وصف ناشدنی خود در  راهپیمایی روز قدس را با پیام حمایت و همدلی با جبهه مقاومت ثبت کردند و برگ زرینی در دفتر انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
در صف‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در جای جای استان سمنان از زن و مرد با هر گروه سنی از کودکی که در آغوش پدرش دستان کوچک و مشت کرده خود را بالا آورده بود گرفته تا نوجوان، جوان و کهنسال حضور داشتند.

تلالو حضور مردم استان سمنان زیر پرچم اسلام در حمایت از قدس شریف


تماشای شکوه  حضور مردم در نقاط مختلف استان سمنان در راهپیمایی روز  جهانی قدس، شعف، عزت‌مندی، اقتدار، وحدت و همدلی را به وجود انسان هدیه می‌داد، حسی زیبا که کلام از بیانش قاصر است.
مردم ولایت‌مدار استان سمنان در راهپیمایی با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» ، «هیهات منا الذله» و «حمایت از رهبری وصیت امام است» ، بر پیروی از راه امام خمینی(ره) و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت تاکید کردند.
مردم شریف دیار دارالمرحمه با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و پلاکاردهایی در نابودی رژیم صهیونیستی در ۵۵ نقطه مختلف استان سمنان راهپیمایی کردند.
در حالی که جمعی از مسوولان استانی مانند استاندار، فرماندار ، امام جمعه ، نمایندگان مردم شهرستانها در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی در این راهپیمایی حضور داشتند ، راهپیمایان  هر چه به پایان مسیر راهپیمایی نزدیک می شدند ب مشت های گره کرده گویی در ادامه مسیر مصمم‌تر می‌شدند تا جهان بداند برای جهان اسلام مرز جغرافیایی معنا ندارد و همه پشت هم هستند.

تلالو حضور مردم استان سمنان زیر پرچم اسلام در حمایت از قدس شریف


راهپیمایان روزه دار پس از برگزاری راهپیمایی روز قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صفوف نمازگزاران نماز جمعه شهرهای خود پیوستند تا آیین نمازجمعه را اقامه کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ۹۲۰ شهر ایران اسلامی و ۸۵ کشور دنیا برگزار می‌شود. امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha