۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 84736056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبنان از دستگیری چند قاچاقچی انسان در طرابلس خبر داد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 84736056
لبنان از دستگیری چند قاچاقچی انسان در طرابلس خبر داد

تهران - ایرنا - ارتش لبنان اعلام کرد که چند قاچاقچی انسان در طرابلس که قصد انتقال غی قانونی ۸۵ نفر از طریق دریا را داشتند دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا از حساب توئیتری ارتش لبنان، گشت اداره اطلاعات طرابلس، پنج نفر  را در حالی که با استفاده از یک قایق آماده انتقال غیرقانونی حدود ۸۵ نفر از طریق دریا بودند، دستگیر کرد. هویت این افراد  اعلام نشده است.

قایقی که قصد انتقال این افراد را به وسیله آن داشتند با حدود ۴۰۰ هزار دلاری که از آنها دریافت کرده بود خریداری و تجهیز شده بود.این قایق در بندر یک اقامتگاه گردشگری توقیف شده و تحقیقات از این افراد با نظارت مقام قضایی ذیصلاح آغاز شده است.

دستگیری این افراد پس از واژگونی قایق پناهجویان در نزدیکی آب‌های طرابلس در شنبه شب گذشته رخ می‌دهد.

سازمان صلیب سرخ شنبه شب گزارش داد که یک قایق حامل ۶۰ پناهجو در آب‌های نزدیک شهر طرابلس در شمال لبنان غرق شده است. اما به گزارش یورنیوز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شمار سرنشینان این قایق را که در ۵. ۵
کیلومتری سواحل طرابلس غرق شد، ۸۴ نفر برآورد کرده است.

طبق آخرین گزارش‌ها، ۴۵ نفر از سرنشینان زنده مانده‌اند اما هنوز از سرنوشت حدود ۳۰ تن دیگر از آنها اطلاعی در دست نیست. پیش بینی می‌شود که برخی از اجساد این ۳۰ نفر در داخل قایق غرق شده باشد.

در جریان پرونده غرق شدن این کشتی که واکنش بسیاری از مقامات و شخصیت‌های لبنانی و نیز احزاب لبنان را به دنبال داشته، یک نفر به نام «رائد دندانشی» دستگیر شده است.

دولت لبنان به خاطر فاجعه رخ داده، عزای عمومی در کشور اعلام کرد.
سانه‌های لبنان روز سه شنبه خبر دادند که ملیت سرنشینان قایق پناهجویان که شنبه شب در آب‌های نزدیک طرابلس غرق شد، مشخص شده است که عمدتا لبنانی، فلسطینی و سوری هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha