قدس سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است

بندرعباس- ایرنا- امام جمعه موقت بندرعباس با قدردانی از حضور باشکوه مردم روزه دار هرمزگانی در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: قدس قبله اول مسلمانان و سرزمینی مقدس و مورد احترام برای همه ادیان الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبر درویشی در خطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس بااشاره به روز جهانی قدس افزود: مساله قدس برای جهان اسلام بسیار مهم است؛ چرا که نخست محل و پایگاه عروج پیامبراکرم (ص) بوده و در ثانی نخستین قبله‌ای که مسلمانان به سوی آن نماز خوانده‌اند، به سمت بیت‌المقدس بوده است و این مکان مقدس مورد احترام همه مسلمانان، مسیحیان، یهیودیان و همه مذاهب است.

وی بیان داشت: اما بدانید اسرائیل یک ژاندارم ساخته شده توسط انگلیس و آمریکا برای سلطه بر معادن طلا و نفت خاورمیانه است که پاسداران سبزپوش اسلام همه معادلات آن را را بر هم زده‌اند.

خطیب جمعه بندرعباس تصریح کرد: امروز بچه‌های عرب، غره، یمن، سوریه، لبنان و عراق دیگر از اسرائیل نمی‌ترسند و محور مقاومت دیگر به موشک‌های ایرانی نیاز ندارند چرا که ما موشک‌سازی را به آن‌ها یاد داده ایم و به همین دلیل است که انگلیسی‌ها و آمریکایی از آمدن نام سپاه در سوزش هستند اما عزیزان ما ارزان به اینجا نرسیده‌ایم و خیلی از پاسداران ما در این راه شهید شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به روز شوراها یادآورشد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از اکنون به فکر انتخابات بعدی نباشند بلکه با ارائه طرح ها و برنامه های اصولی و مدون به دنبال خدمات رسانی و حل مشکلات مردم باشند. 

معلمان ما نباید نیاز به شغل دوم و سوم داشته باشند

 امام جمعه موقت بندرعباس همچنین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت ماه گرامیداشت روز معلم اظهارداشت: آنقدر تعلیم و تربیت در دین اسلام مهم است که خداوند کتاب خود را از بیان علم قرار داد و پیامبران خود را معلم معرفی کرد و از این رو لازم است دولتمردان ما نیز کاری کنند که معلمان و اساتید گرانقدر نیاز به شغل دوم و سوم نداشته باشند بلکه همه فکر و هدفشان تربیت فرزندان این کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی ابراز داشت: البته معلمان گرانقدر و اساتید بزرگوار ما باید جایگاه خودشان را درک کنند و هم از نظر علمی خودشان را رشد دهند و هم از نظر تربیتی خودشان را بسازند.

وی بیان داشت: معلمان باید قبل از درس دادن  در مدرسه و دانشگاه انسان‌ سازی کند و بدانند که برای این جایگاه ما پاسداران رشیدی همچون حاج قاسم را تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم و این قشر فرهیخته در این راه قدرشان چه بسا در روز قیامت همنشین پیغمبران خواهند بود اما اگر کوتاهی کنند عذابی چند برابر خواهندداشت‌.

وی همچنین با اشاره به هفته کارو کارگر اذعان داشت: دولتمردان باید قدر کارگران را هم بدانند، چرا که جامعه ما اگر این کارگران را هم نداشته باشد لنگ خواهد زد لذا نگذارید برخی از شرکت‌ها کارگران ما را به بازی بگیرند و حقوق آن‌ها را به تعویق بیاندازند.

وی ادامه داد: در خطبه گذشته نیز به این مساله اشاره کردم که استان هرمزگان دارای پالایشگاه‌ها، صنایع، بنادر، دریا و زمین‌های کاری است و نباید مردمی بیکار داشته باشد و ظلم است که در استان هرمزگان با وجود زمینه های کار و تلاش، افراد بیکار داشته باشیم و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مسوولان و مدیر عاملان صنایع و شرکت های بزرگ از استان منصوب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha