آزادی قدس شریف؛ نقطه مشترک همه نسل‌های انقلاب اسلامی

ارومیه - ایرنا - آزادی قدس شریف و فلسطینیان مظلوم از زیر یوغ صهیونیست‌های غاصب، نقطه مشترک و اتفاق نظری است که همه نسل‌های انقلاب بر آن تاکید دارند و در راهپیمایی روز قدس امسال هم آن را فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز قدس امسال هم نظیر ده ها راهپیمایی سال های پیش همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد و مردم، شعار متعالی دفاع از مظلوم را در آن فریاد زدند.

حضور پرشور همه نسل های انقلاب از پیرمردان و پیرزنان ۶۰ و ۷۰ ساله گرفته تا مردان و زنان متولد سال های ابتدایی انقلاب اسلامی و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی کودکان دهه نودی، در این راهپیمایی بسیار چشم نواز بود و نشان می داد که آرمان های انقلاب اسلامی نسل به نسل در انتقال است.

کودکانی که با پیروی از پدران و مادرانشان، گاه دست در دست آنان و گاه در آغوش پدرانشان، مشت های گره کرده را در طنین «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نشان می دادند و پدرو مادرانشان نیز بر این صحنه افتخار می کردند.

روز قدس امسال، روز قدس نسل های مختلفی بود که نه تنها دلبستگی خود را به اسلام و انقلاب، بلکه پیروی خود را به همه آرمان های همان سال های ابتدایی انقلاب به نمایش گذاردند و تاکید کردند که ما هنوز هم با گذشت ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، آماده ایم و در راه دفاع از انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

آنان، در روز قدس امسال نشان دادند که کودکان و نوجوانان و جوانان امروز ایران اسلامی، همچنان استوار و پایدار ایستاده و این استواری از پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به ارث برده اند.

«زهرا سادات»، دختر ۹ ساله ارومیه ای که با ماسک کنار مادر خود ایستاده بود تا راهپیمایی آغاز شود، با همان لحن کودکانه خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره علت حضور در راهپیمایی امروز گفت: من آمده ام تا شعار مرگ بر اسراییل سر دهم.

وی ادامه داد: من از تلویزیون می بینم که دختران و پسران هم سن و سال من توسط نیروهای اسراییلی، دستگیر می شوند و همیشه ناراحت آن هستم که چگونه اذیت و آزار آن سربازان را تحمل  می کنند.

مادر او هم که متولد اواخر دهه ۷۰ بودگفت: از چندین روز پیش، زهراسادات به دنبال این بود که در این راهپیمایی شرکت کند و حتی امروز، با زبان روزه به این راهپیمایی آمده تا به گفته خودش، اثرش بیشتر باشد.

محدثه محمدزاده افزود: حضور در راهپیمایی ها و آیین های این چنینی، نسل به نسل در ایران اسلامی ادامه یافته و ما رهرو پدران و مادران خود در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم هستیم.

آزادی قدس شریف؛ نقطه اتفاق نظر همه نسل های انقلاب اسلامی

جوانان و نوجوانان هم در این راهپیمایی حضوری پرشور داشتند، پسرانی که به گفته خودشان، گروهی در این راهپیمایی حاضر شده بودند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کردند که ما همیشه در این نوع مراسم حضور می یابیم و وظیفه اصلی ما همین حضور است.

سعید، آرمان، رضا، محمدرضا، محمدامین و امیرعلی، ۶ نفری بودند که در کنار صفوف دیگر، برای خود صفی تشکیل داده بودند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را حمل می کردند، نیز همپای دیگر مردم ارومیه در راهپیمایی حضور داشتند.

سعید به نمایندگی از آنان گفت: این چندمین بار است که در راهپیمایی های این چنینی حاضر می شوند و همیشه هم مشت هایشان علیه ظالم گره کرده بوده است.

او اضافه کرد: ما از بزرگترهای خود یاد گرفته ایم که حامی مظلوم و ستمدیده باشیم و علاوه بر شهر و دیار خود، باید مظلومان جهان را نیز حمایت کنیم.

آزادی قدس شریف؛ نقطه اتفاق نظر همه نسل های انقلاب اسلامی

علاوه بر این نسل های کودک و جوان، میانسالان و پیرمردان و پیرزنان هم با زبان روزه، حضوری پرشور در این راهپیمایی داشتند؛ «سیدعلی احمدپور» دیگر شهروند ارومیه ای هم که محاسنی سفید کرده بود، در گفت و گو باخبرنگار ایرنا گفت: کمتر سالی را یاد دارم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس حضور نداشته باشم و البته در سال های گذشته، دوستانی داشتم که با هم در راهپیمایی ها شرکت می کردیم که متاسفانه ۲ نفر از آنان در سال های گذشته از دست دادم.

این شهروند ارومیه ای اضافه کرد: وظیفه ما حضور در چنین راهپیمایی است چرا که طبق آیه شریفه قرآن، «دست خدا همیشه با جماعت است» و خداوند همواره جماعت را پشتیبانی و حمایت می کند.

در پایان این مصاحبه ها تقریبا بخش مهمی از راهپیمایی را پشت سر گذاشته بودم و به این فکر می کردم که با وجود همه یاس افکنی ها و پمپاژهای خبری و رسانه ای غرب و شبکه های ماهواره ای، هنوز حضور پرشور مردم در این راهیپمایی ها وجود دارد و مردم پایبند به اصول و آرمان های خود بوده و هستند.

این پایبندی و پایمردی، می تواند تا نسل های دور نیز همچنان ادامه یابد و آرمان های انقلاب اسلامی را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کند که همین امر، ستونی سترگ برای تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان حمایت از قدس، حمایت از مظلوم و حمایت از ملت های آزاده جهان است.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha