۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84736673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راهپیمایی مردم کشورهای عربی در روز جهانی قدس به حمایت از فلسطین

تهران- ایرنا- مردم کشورهای عربی در روز جهانی قدس با برگزاری راهپیمایی، با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی و جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های عربی منطقه، مردم در کشورهای عراق، لبنان، یمن، بحرین، سوریه و فلسطین همزمان با دیگر مناطق جهان روز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.  

مردم عراق در بغداد با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، همبستگی خود با مردم فلسطین را اعلام و بر تقویت محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس تا پایان اشغالگری در سرزمین های فلسطین تاکید کردند.  

تارنمای خبری «المعلومه» گزارش کرد که بصره و تعدادی از استان‌های دیگر عراق شاهد برگزاری تجمع ها و راهپیمایی گسترده مردم و نیروهای سازمان الحشد الشعبی و حامیان آن به مناسبت روز جهانی قدس بود.

در کویت نیز مراسم روز جهانی قدس روز جمعه به دعوت سفارت کشورمان در یکی از تالارهای بزرگ این کشور با شکوه خاصی برگزار شد.

 در این مراسم، جمع کثیری از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، علما و روحانیون مسلمان و مسیحی، رئیس واعضای انجمن دوستی ایران و کویت، سفرای کشورهای اسلامی و خارجی، تعدادی از شخصیتهای فلسطینی و نخبگان جامعه ایرانی مقیم کویت حضور داشتند.

سفیر کشورمان در کویت با ایراد سخنانی در این مجلس گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم تحت ظلم و ستم دیده فلسطین یک سیاست کوتاه مدت و تاکتیکی نیست بلکه پیوند با اصول و مبانی انقلاب اسلامی و ریشه در اعتقادات دینی، انسانی و بشردوستانه ما دارد.

«محمد ایرانی» افزود: بدون تردید قضیه فلسطین مساله اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی است و با این نگاه، رژیم صهیونیستی مشکل اول و مشکل اساسی جهان اسلام و دشمن اول امت اسلامی است.

 روز جهانی قدس در لبنان نیز با حضور مردم، سیاستمداران و نمایندگان جناح های فلسطینی و احزاب لبنانی در منطقه حاره صیدا برگزار شد.

«محمود قماطی » عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان در این مراسم تاکید کرد که این دوران، زمان پیروزی ها و آزادی فلسطین است.

وی افزود: محور مقاومت بزرگ شده و گسترش یافته و در کشورها و نهضت‌های آزادی‌بخش ظاهر شده است و در قوی ترین حالات خود است و  در میدان پیروزی خواهد شد و شرایط خود را تحمیل می‌کند.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان اظهار کرد: کشورهای عربی که برای عادی سازی و تسلیم شدن شتافتند، کشورهایی هستند که علیه فلسطین و مردم آن توطئه می کنند.

همچنین دمشق پایتخت سوریه، روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس شاهد راهپیمایی گسترده ای بود و شرکت کنندگان از ورودی بازار حمیدیه به سمت مسجد اموی را در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنان در برابر حملات صهیونیست ها را پیمودند.

در این راهپیمایی که توسط کمیته دائمی بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار شد، شرکت کنندگان با برافراشتن ماکت مسجد الاقصی و پرچم های کشور های محور مقاومت و گروه های مقاومت و سردادن شعارهایی، بر احیای حقوق مشروع مردم فلسطین و پیروزی حتمی بر دشمن صهیونیستی و آزادی سرزمین های عربی اشغالی تاکید کردند.

«خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین در این راهپیمایی با ایراد سخنانی تاکید کرد که قدس همچنان محور و قطب نمای مبارزات ملی، مذهبی و آزادی خواهانه باقی خواهد ماند و امروز محور مقاومت بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده است. 

وی افزود: ارتباط و یکپارچگی در کار و نقش محور مقاومت، امیدی دوباره به مردم فلسطین و مبارزان جناح های مقاومت فلسطین برای ادامه رویکرد مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی بخشید.

مردم بحرین نیز همزمان با سایر کشورهای جهان روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در منامه پایتخت این کشور در حمایت از مسجدالاقصی به خیابان ها آمدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، صدها نفر از بحرینی ها شبانه در راهپیمایی های گسترده برای گرامیداشت روز جهانی قدس به خیابان آمدند و در این راهپیمایی شعارهایی در حمایت از آرمان فلسطین و رد عادی سازی روابط آل  خلیفه با دشمن صهیونیستی سر دادند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات مردمی در بحرین بیش از یک منطقه و شهر بود و اهالی «بلاد قدیم»، «ابو صیبع» و «کرباباد» در این تظاهرات تاکید کردند که گزینه مقاومت و حمایت از آرمان فلسطین را کنار نخواهند گذاشت. 

بحرینی های شرکت کننده در این راهپیمایی ها گفتند که مردم بحرین و هر ذره از خاک کشورشان مبرا از سازش با رژیم صهیونیستی و خیانت به مردم فلسطین هستند و آنها و مردم فلسطین یک دشمن مشترک به نام اسرائیل دارند. 

همچنین ده ها هزار فلسطینی روزه دار روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس برای انجام آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شدند.

رسانه ها گزارش دادند که ده ها هزار نمازگزار فلسطینی برای شرکت در آیین آخرین نماز جمعه ماه رمضان در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست و محدودیت گسترده اشغالگران وارد مسجد مقدس الاقصی شدند و نماز آخرین جمعه ماه رمضان را در این مکان مقدس برگزار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha