۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 84736827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه ریزی مرغ گوشتی در تربت حیدریه ۳۷ درصد رشد یافت

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 84736827
جوجه ریزی مرغ گوشتی در تربت حیدریه ۳۷ درصد رشد یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: پارسال تعداد ۶ میلیون و ۳۱۶ هزار قطعه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان، جوجه‌ریزی انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۳۷درصدی دارد.

ابوالحسن سیدین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت دقیق بهداشتی کارشناسان این اداره در راستای تولید گوشت سفید مورد نیاز شهروندان، فعال شدن واحدهای غیرفعال و در دسترس بودن نهاده‌های خوراک طیور از جمله دلایل افزایش جوجه‌ریزی پارسال است.
وی ادامه داد: نظارت بر جوجه‌ریزی در واحدهای پرورشی، ارایه الگوهای صحیح آماده‌سازی بستر برای ورود جوجه‌های یک روزه، برنامه‌ریزی واکسیناسیون‌های مورد نیاز بر اساس کارت بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز مرغ مادر و مدیریت صحیح پرورش از جمله اقدامات اساسی و فعالیت‌های دامپزشکی است.

او اضافه کرد: از مجموع ۱۲۰ واحد مرغداری (مرغ گوشتی) شهرستان تربت‌حیدریه ۹۵ واحد فعال است و پارسال نیز یک واحد ۱۶۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی آن جمع این واحدها به چهار واحد رسید.
هم اکنون در تربت‌حیدریه ۱۲ باب داروخانه دامپزشکی، ۱۶ باب کلینیک دامپزشکی، ۱۲ مرکز مایه‌کوبی، ۲ آزمایشگاه تخصصی و یک باب بیمارستان دامپزشکی فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha