پیگیری فرمانداری ویژه مهران و خسارت های سیلاب به شهرستان های ایلام

ایلام - ایرنا - آسیب دیدن محصولات کشاورزی و تاسیسات زیربنایی برخی شهرستان های استان ناشی از بارش های بهاری، برگزاری راهپیمایی روز قدس، پیگیری تبدیل مهران به فرمانداری ویژه، کشف ۴۰ قبضه سلاح جنگی از قاچاقچیان در دهلران و جمع آوری سگ های ولگرد از جمله اخبار هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، در واپسین روزهای هفته گذشته بارش های تند رگباری بهاری در استان ایلام موجب قطعی انشعابات آب، گاز، برق و مخابرات و راه های دسترسی در تعدادی از روستاهای شهرستان چوار، بروز خسارت در سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهران و فرونشست تعدادی از مسیل های سطح شهر ایلام شد.

روز جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان ایلام نیز مراسم راهپمایی روز جهانی قدس قدس با حضور جمع زیادی از مردم روزه دار استان برگزار شو در مرگز استان نیز این برنامه با مشارکت خودجوش مردم ایلام انجام گرفت و سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فرد جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در مصلی شهر ایلام برای راهپیمایان روزه دار حاضر در مصلی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این ویژه برنامه گفت: اسرائیل با تبلیغات وسیع خود را رژیمی شکست ناپذیر در دنیا معرفی کرد اما مقاومت مردم لبنان و فلسطین در طی سال های اخیر ضعف اسرائیل را ثابت کرد و شکست های پی در پی در جنگ های منطقه ای از جمله نبرد ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه با شکست و زبونی اسرائیل همراه بود.

تمام پیروزی های جبهه مقاومت و مردم فلسطین و لبنان در برابر اسرائیل تا بن دندان مسلح حاصل تدبیر امام راحل و زلزله سیاسی ایشان و حمایت مردم ایران از این تدبیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه نیز اظهار داشت: تمام دسیسه ها و توطئه های اسرائیل و آمریکا برای مسلمانان به ویژه فلسطین با نامگذاری روز قدس نقش برآب شده و امروز طرح نیل تا فرات به رویایی تعبیر نشدنی تبدیل شده است.

اسرائیل که روزگاری خود را یکی از قدرت های برتر جهان می دانست و در جنگ معروف ۶ روزه اعراب را شکست داده و به پای میز مذاکره کشانده بود، امروز همینه و قدرت پوشالیش با همین تدبیر داهیانه امام خمینی (ره) در هم شکسته است.

هفته گذشته حسن بهرام نیا در ادامه سفرهای خود به شهرستان های مختلف استان ایلام به مهران رفت و در نشست شورای اداری شهرستان مهران بر تبدیل مهران به فرمانداری ویژه تاکید کرد و گفت: این موضوع از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام پیگیری شود.

وی در بازدید از پایانه مرزی مهران هم اظهار داشت: ایجاد ۳۰ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی نیاز است که از میزان اعتبار برای ۱۲ هزار مترمربع در نظر گرفته شده و ۲ هزار متر مربع هم قبلا ایجاد شده است.

در بازدید از محل بازارچه چنگوله هم افزود: پنج هزار مرزنشین در استان با احداث بازارچه ها تثبیت شده و درآمدزایی قابل توجهی از طریق صادرات و اتحادیه مرزداران عاید آنان می‌شود و بازگشایی بازارچه ها در ایلام موجب ثثبیت و درآمدزایی برای مرزنشینان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جمع فرهنگیان استان و در آستانه بزرگداشت هفته معلم گفت: غفلت برخی از مسئولان و تلاش آگاهانه‌ دشمن باعث شده که نقش پیامبر گونه‌ی معلمان در جامعه مورد غفلت قرار گیرد و نباید به این مقوله با نگاه مادی و اقتصادی نگاه کرد و غفلت برخی از مسئولان و تلاش آگاهانه‌ دشمن باعث شده که نقش پیامبر گونه‌ی معلمان در جامعه مورد غفلت قرار گیرد و نباید به این مقوله با نگاه مادی و اقتصادی نگاه کرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست با مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام، با انتقاد از تاخیر در روند مناقصه و آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک پلی‌پروپیلن ایلام، گفت: این پروژه جزو مصوبات سفر رییس جمهور به ایلام است و برای ۹ هزار نفر بصورت غیرمستقیم و پنج هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد که با راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن در ایلام با توجه به وجود پتروشیمی و ذخایر غنی نفت و گاز، زنجیره ارزش این صنعت در استان تکمیل می‌شود.
استاندار ایلام سیستم مدیریتی پتروشیمی ایلام را ضعیف دانست و گفت: به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و خام فروشی، عملکرد مجموعه مدیریت این واحد رضایت‌بخش نیست.

حسن بهرام نیا استاتدار ایلام با تاکید بر اینکه کشتارگاه صنعتی دام ایوان با ارائه تسهیلات بانک کشاورزی حداکثر تا ۲ ماه آینده باید به بهره برداری برسد، گفت: با مساعدت و همکاری بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی استان مقرر شد پس از بازدید هیات کارشناسی خبره و برآورد اعتبارات لازم برای بهره برداری این مجموعه، بانک ۷۰ درصد و مدیر طرح ۳۰ درصد را پرداخت کند.
وی افزود: این کشتارگاه با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت بهره برداری ۷۳۰ تن در سال ظرفیت دارد و برای حدود ۳۰ نفر اشتغالزایی دارد.

هفته گذشته ۴۰ قبضه سلاح جنگی شامل ۳۰ قبضه سلاح کلاشینکف و ۱۰ قبضه کلت کمری از قاچاقچیان دهلران کشف و ضبط شد و مرزبانان با استقرار در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات هوشمند، قاچاقچیان را قبل از ورود به حریم مرزی کشور مشاهده و توانستند در درگیری مسلحانه آنها را زمینگیر و محموله سنگین سلاح های جنگی را کشف کنند.

طرح جمع آوری سگ های ولگرد خیابانی باتوجه به ازدیاد این حیوان در سطح شهر به عنوان یک مطالبه عمومی توسط شهرداری ایلام کلید خورده است و شهرداری این جانواران را پس از زنده گیری به یک مکان خارج از محدوده شهری منتقل و نگهداری می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha