۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84736871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردستان ظرفیت تولید افزون بر ۱.۵ مگاوات برق‌ خورشیدی دارد

کاشان - ایرنا - سرپرست امور برق اردستان گفت: ظرفیت تولید برق خورشیدی وارد کردن آن به مدار در این شهرستان افزون بر یک و نیم مگاوات ساعت است و از این نظر پس کاشان و خوروبیایانک در رتبه سوم استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محسن قاسمی روز شنبه در آستانه روز صنعت برق (یازدهم اردیبهشت) در نشست با خبرنگاران افزود: سال گذشته ۴۸ طرح نصب پنل خورشیدی و تولید برق از این طریق با ظرفیت ۵۷۴ کیلووات با همکاری نیروی مقاومت بسیج، بهزیستی، کمیته امداد و بانک‌های دولتی و در راستای تولید برق، کمک به خانواده‌های زیرپوشش و افراد متقاضی اجرا شده و در مجموع ظرفیت تولید برق خورشیدی اردستان به یک هزار و ۵۸۵ کیلووات رسیده است.

وی با اشاره به طرح تعویض ۳۰ کیلومتر از سیم‌های مسی شبکه فشار ضعیف اردستان ادامه داد: با تبدیل سیم‌های مسی به کابل علاوه بر جلوگیری از سرقت سیم‌های برق، ایمنی بیشتر، اصلاح اتصالات سست، زیبایی سطح شهر و جلوگیری از برق گرفتگی از اهداف این طرح است.

به گفته وی، با اجرای این طرح پایه‌های فرسوده نیز تعویض شده در مجموع شهرستان افزون بر ۶۰۰ کیلومتر شبکه‌ فشار ضعیف دارد که ۴۰۰ کیلومتر آن نیاز به تعویض دارد که به مرور و با تامین اعتبار این کار عملی خواهد شد.

سرپرست امور برق اردستان با بیان اینکه با اقدام‌های صورت گرفته سرقت‌ها نسبت به چند سال اخیر کاهش یافته است، گفت: در این زمینه تاکنون خسارت‌های زیادی به امور برق شهرستان وارد شده که با هوشمندسازی تجهیزات این سرقت‌ها کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی پنج میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت نیرو به شهرستان اختصاص و به حساب استان واریز شده و تاکنون از مجموع ۴۰۰ چراغ روشنایی مورد نیاز شهرستان، ۲۵۰ چراغ تحویل و در خیابان‌های اردستان نصب شده، ۱۵۰ چراغ دیگر به محض تحویل در خیابان‌های شهرهای زواره و مهاباد نصب خواهد شد.

قاسمی درباره اجرای روشنایی جاده کمربندی و ترانزیت اردستان گفت: در این زمینه با امضای تفاهم‌نامه بین امور برق، فرمانداری و اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این طرح در حال اجراست و تاکنون بخش زیادی از آن اجرا شده است.

سرپرست امور برق اردستان گفت: یکی از راهبردهای این واحد هوشمند کردن چاه‌های عمیق و استفاده از فناوری‌های جدید است که در این ارتباط تمامی چاه‌های آب کشاورزی، شرب و صنعت به کنتور هوشمند مجهز شده است.

قاسمی اضافه کرد: دومین راهبرد شرکت برق چشم‌انداز سال ۱۴۰۵ است که تا آن زمان نباید هیچ مراجعه حضوری به اداره صورت گیرد، در حالی که اکنون ۸۵ درصد کارهای حضوری انجام می‌شود.

به گفته وی، مشترکان برق بیش از یک میلیارد تومان بدهی دارند که اغلب اداره‌ها و ارگان‌های دولتی هستند و اقدام‌هایی برای وصول این بدهی انجام شده که موثر بوده، پیش‌بینی‌ها برای کمبود برق و احتمال خاموشی در فصل تابستان شده، اما میزان خاموشی و تعیین جدول زمان‌بندی در اختیار شهرستان نیست و از طریق استان اعمال می‌شود.

سرپرست امور برق اردستان در پاسخ به این سووال که در برخی از آرامستان‌ها به صورت غیرمجاز از برق برای روشنایی قبور در گذشتگان استفاده می‌شود، افزود: این کار خلاف قانون است و برای افراد مدیونی به دنبال دارد که از خانواده درگذشتگان انتظار داریم به این‌ موضوع توجه داشته باشند.

قاسمی با توصیه به مشترکان گفت: با توجه به افزایش تعرفه برق سعی در مصرف بهینه داشته باشند تا مشمول پرداخت هزینه تصاعدی نشوند.

وی درباره لزوم هوشیاری مردم نسبت به سرقت‌ها، مدیریت مصرف و درگاه‌های الکترونیک، از مشترکان خواست که نوع خدمت مورد نیاز را با شماره تلفن ۳۷۱۲۱ اعلام کنند تا ماموران اقدام لازم را انجام دهند.

به گفته وی، افزون بر۳۲ هزارمشترک با یک‌هزار و ۳۵۷ کیلومتر شبکه با ۱۵ فیدر فشار متوسط و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در شهرستان اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha