۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84736978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تمایل مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب سریع کمک مالی ۳۳میلیارد دلاری اوکراین

تهران – ایرنا – نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر کمک مالی ۳۳میلیارددلاری به اوکراین  به تصویب نمایندگان این مجلس برسد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرد  کمک مالی ۳۳میلیارد دلاری اوکراین که از سوی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست شده ، به فوریت  تصویب  شود.

دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده است.

رویترز درادامه گزارش داد:  نمایندگان از هردو حزب اعلام کرده اند که خواستار تصویب فوری بودجه اضطراری درخواست شده (از سوی دولت بایدن) هستند، اما هیچ  اعلام فوری مبنی بر اینکه چه زمانی دو مجلس نمایندگان و سنا قرار است این رای گیری  را به عمل آورند ، بخصوص بر سر اختلافات قانونی که معمولا بین دو حزب روی می دهد، صورت نگرفته است.

رویترز افزود: پلوسی در یک نشست خبری هفتگی دراین باره گفت: امیدواریم که هر چه سریعتر روند این قانونگذاری  طی و تصویب شود.

به گزارش ایرنا، این بودجه شامل  کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است.درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که این ۲۰ میلیارد دلار شامل ۵ میلیارد دلار اختیارات ارائه تسلیحات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا است.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha