برگزاری راهپیمایی روز قدس تا وفات عالم برجسته دامغانی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- برگزاری اعتکاف رمضانیه در سمنان، برگزاری آیین کیسه‌دوزی در بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در دامغان، برگزاری راهپیمایی روز قدس و خاکسپاری پیکر آیت الله ترابی عالم برجسته دامغان، از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از سوم تا نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی، شهرستان میامی، دامغان، مهدیشهر و گرمسار زرد و شاهرود و سمنان آبی کرونایی شدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: واژگونی خودروی سواری پراید شامگاه چهارشنبه در محور دامغان به سمنان هفت مصدوم برجا گذاشت.
محمود یحیایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حادثه واژگونی ساعت ۱۹ و ۲۱ دقیقه هفتم اردیبهشت در کیلومتر ۳۱ محور سمنان به دامغان رخ داد.

نزاع خیابانی مقابل دکه کنار پمپ بنزین پیوندی واقع در بلوار امیرکبیر سمنان رخ داد که بنا بر مشاهدات خبرنگار ایرنا شیشه‌های این دکه نیز در میانه نزاع خرد شد و بر زمین ریخت و ۲ نفر درگیر در نزاع با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند، از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه از ابتدای رزمایش مواسات و کمک مومنانه در بین زوج های نیازمند استان توزیع شد.
مهدی کاشفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند استان با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تامین شد.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی دیوار باروی دامغان با جذب ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارهای ملی آغاز شد.
مهدی قاسمی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: مرحله جدید مرمت باروی تاریخی دامغان با آواربرداری، اجرای پی‌بندی و استحکام‌بخشی پایه دیوار آغاز شد و دیوارچینی برای بازسازی بخش‌های فروریخته دیوار، از دیگر عملیات اجرایی در این مرحله از مرمت است.

شب زنده‌داری روزه‌داران در شب‌های قدر، برگزاری اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع شهر سمنان از بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم ماه مبارک رمضان به مدت سه روز در شبستان شرقی مسجد جامع تا شامگاه بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، برگزاری آیین کیسه دوزان با قدمت بیش از ۵۰۰ سال در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجد تاریخانه دامغان، برگزاری مراسم تعزیه خوانی به مدت ۲ شب در ضلع جنوبی میدان امام حسین (ع)شهر سمنان همزمان با شب هفتم شهادت امام علی (ع)، برگزاری راهپیمایی روز قدس در نقاط مختلف استان سمنان همزمان با سراسر کشور، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آیت الله حاج سید محمود ترابی عالم برجسته و امام جمعه اسبق دامغان عصر پنجشنبه با حضور پرشور مردم دامغان در زیارتگاه بکیر ابن اعین، برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی گل‌غلتان نوزادان با طنین‌اندازشدن رایحه خوش گل‌های محمدی در شهر امیریه نیمه اردیبهشت ۱۴۰۱ و برگزاری جشنواره گردشگری «سفر به توران»  شهرستان شاهرود روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه جاری، از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: رتبه این دانشگاه در جدیدترین نظام رتبه‌بندی سایمگو ۲۰۲۲ به میزان ۸۴ پله ارتقا یافت.
سیف الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه ها افزود: بر اساس آخرین رتبه بندی نظام رتبه بندی سایمگو، دانشگاه سمنان موفق شد جایگاه خود را در سطح جهانی نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان ۸۴ پله ارتقا دهد.

اقتصادی

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: هفت فقره پروانه استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان در راستای افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی سال گذشته صادر شد.
عباس رستمی  شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با هدف کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات خام کشاورزی و رعایت مقدار مصرف آن‌ها با حدود مجاز موجود در استانداردهای ملی مربوطه صادر می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۰ واحد تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی غیربهداشتی سال ١۴٠٠ در استان پلمب شد.
حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  سال گذشته ۸۳ پرونده در زمینه تولید و عرضه محصولات دامی و پروتئینی غیر بهداشتی در طی بازرسی‌های کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه و تولید در مراجع قضایی تشکیل شد که برای ۷۶ پرونده حکم صادر و ۲۹ پرونده در دست اقدام است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کمتر از یکهزار نفر در این استان دچار فقر مطلق هستند و رفع این موضوع در دستور کار است.
جعفر کاشانی روز پنجشنبه  به همراه جمعی از مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان اقشار کارگری و کارفرمایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان به مناسبت روز کارگر اظهار داشت: وضعیت سمنان از لحاظ شمار افراد درگیر فقر مطلق نسبت به استان‌های دیگر بهتر است و ریشه‌کنی فقر مطلق در دستور کار و از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان گفت: ۱۴۹ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای سال گذشته در کمیسیون ‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و موضوع ماده ۱۴ تشکیل و بررسی شد.
امیر حامد اعلایی روز یکشنبه به رسانه ها ابراز داشت: سال گذشته ۴۱ پرونده تخلفات مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۰۶ فقره مربوط به شرکتهای حمل و نقل بخش کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو پرونده تخلفات موضوع ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رسیدگی و رای مقتضی صادر شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری در وسعت پنج هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شد.
لطف الله رضایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شد، اما مبارزه با آفت پوره هنوز آغاز نشده است.

ورزش

دبیر هیات کشتی استان‌سمنان گفت: هادی سلیمی و محمد نبی زاده به مدت ۶ روز در اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی آماده می شوند.
محمدرضا نادعلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اردوی تیم ملی کشتی آلیش مردان به منظور حضور در رقابت های آسیایی قرقیزستان از چهار لغایت نهم اردیبهشت به میزبانی هیات کشتی استان تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha