۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84737007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار خدمات سلامت روان به بهبودیافتگان کرونا در خراسان شمالی ارائه شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح مراقبت از بهبود یافتگان کرونا تاکنون به سه هزار بهبودیافته این بیماری، خدمات سلامت روان ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه اظهار داشت: همچنین به ۱۴هزار و ۸۴۰ نفر در زمینه مهارت‌های فرزندپروری، ۲۴هزار و ۲۵۸ نفر در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ۷هزار و ۷۹ نفر در زمینه نوجوان سالم و ۱۷هزار و ۶۷۳ نفر نیز در زمینه مهارت‌های زندگی مشاوره و آموزش‌های لازم داده شد.

وی افزود: ۶۷۲ مشاوره سوگ نیز برای افرادی بستگان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادند، ارائه شد.

اکبری یادآور شد: مردم می‌توانند برای دریافت خدمات سلامت روان یا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا برای دریافت خدمات حضوری نیز می توانند به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

ارائه خدمات سلامت روان یکی از حیطه‌ها و شرح خدمات معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی است که با شیوع کرونا، طرح مراقبت از بهبودیافتگان نیز در استان به اجرا درآمد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۱۱ نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۶ شهرستان بجنورد، فاروج، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت زرد کرونایی و ۲ شهرستان شیروان و اسفراین نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha