۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84737040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه فرهنگی از کردستان

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 84737040
چند خبر کوتاه فرهنگی از کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان با هنرنمایی گروه هزار دف، بهره‌مندی بیش از سه هزار دانش آموز کردستانی از آموزش‌های طرح دادرس هلال احمر و برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه رسانه‌ای پینووس در سنندج، عناوین خبرهای کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان کامیاران از هنرنمایی هزار دف نواز در قالب جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر در روستای پالنگان خبر داد و گفت: این جشن بزرگ در روستای پالنگان به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مسعود الماسی با اشاره به ظرفیت های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی اظهار داشت: منظر تاریخی روستای پالنگان و بافت بکر و پلکانی آن، این روستا را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این جشن از تجارب حوزه هنری و حمایت های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند خواهیم شد، گفت: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این جشن با حضور گروه های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه و با اجرای گروه دف نوازی و تنبورنوازی زمینه رونق گردشگری رویداد محور را در منطقه فراهم می کند.

بهره مندی بیش از سه هزار دانش آموز کردستانی از آموزش‌های طرح دادرس هلال احمر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با مشارکت آموزش و پرورش استان تاکنون در ۱۴۹ مدرسه استان برگزار شده و سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر از آموزش‌های این طرح بهره‌مند شده‌اند.

بابک قنبری افزود: در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر ارایه می‌شود که حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح ملی دادرس در مدارس دخترانه و پسرانه استان کردستان در مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با حضور مربیان جمعیت هلال احمر و با توجه به شرایط کرونایی به ۲ شیوه در بستر فضای مجازی و حضوری برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: دادرس، از جمله طرح های ملی ارزشمند سازمان جوانان هلال احمر است که شروع آن قریب به ۱۰ سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می‌گردد و تاکنون این طرح بازخوردهای بسیار خوبی داشته به نحوی که در پایان این طرح، دانش آموزان با خانواده‌های خود برای گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر امداد و نجات به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند.


مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه رسانه‌ای پینووس برگزار می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به استقبال گسترده اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران فعال در خبرگزاری‌های کردستان از فراخوان سومین دوره جایزه رسانه ای پینووس گفت: در راستای کمک به توسعه محتوای رسانه ای مکتوب، آثاری که در قالب یادداشت، تحلیل، مقاله، مصاحبه و گزارش به دبیرخانه ارسال شده بودند مورد داوری قرار گرفتند.

کمال حسینی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه، داوری این مرحله نیز توسط اساتید برجسته حوزه روزنامه‌نگاری کشور و مورد تایید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

وی گفت: با هدف ترغیب خبرنگاران فعال در رسانه‌های کردستان برای تولید آثار حرفه ای و ایجاد رقابتی مثبت در این بین، هر دوره ضمن معرفی و تقدیر از سه اثر برتر، جایزه نقدی، تندیس زرین و لوح تقدیر به شاخص ترین اثر ارسالی به انتخاب هیات داوران اهدا می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج به برگزاری مراسم اهدای سومین دوره جایزه اشاره کرد و افزود: در این مراسم اصحاب رسانه، مدیران استانی و جمعی از اساتید دانشگاهی حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha