۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84737142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مرکز حمایت از کودکان کار در اردبیل فعال است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84737142
سه مرکز حمایت از کودکان کار در اردبیل فعال است

اردبیل- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل بهزیستی استان اردبیل گفت: سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی در حال حاضر در این استان فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، حامد رضایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران به فعالیت ۲ مرکز روزانه و یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان کار اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین دغدغه بهزیستی و مردم در حمایت از کودکان کار و خیابانی، کمک به توانمندسازی، کسب استقلال فردی و خانوادگی و در نهایت دور ماندن از هرگونه آسیب اجتماعی است.

وی بیان کرد: علاوه بر بهزیستی بیش از ۱۲ دستگاه اجرایی در استان اردبیل متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی هستند که با همکاری و همیاری آنها اقدام‌های خوب و قابل قبولی در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل تشریح کرد: هر کودک زیر ۱۸ سال دارای مشاغل کاذب در خیابان‌ها که از این طریق از خود و یا خانواده‌ حمایت می‌کند، کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود و بر این اساس یکی از مسائل مهم استان بحث کودکان کار و خیابانی است.

وی اضافه کرد: در این راستا گشت‌های سیار بهزیستی با همکاری شهرداری اردبیل کودکان کار و خیابانی را جمع‌آوری و نسبت به ساماندهی آنها اقدام می‌کند و این کودکان پس از جمع‌آوری به مراکز نگهداری و حمایت سپرده می‌شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل یادآورشد: این کودکان در نوبت اول پس از شناسایی به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

رضایی گفت: کودکان خیابانی در صورت دستگیری در نوبت‌های بعدی، ۲۱ روز در خانه‌های حمایتی نگهداری شده و پس از آموزش‌های متناسب مانند مشاوره‌های روان‌شناختی، خودمراقبتی، آشنایی با انواع آسیب‌های احتمالی و سوء‌استفاده‌ها در نهایت پس از اقدامات تخصصی و مداخله‌ای به آغوش خانواده برمی‌گردند.

وی  از مردم نوع‌دوست خواست تا از هر گونه کمک مستقیم به کودکان کار در خیابان‌ها خودداری کنند و در صورت لزوم با مراجعه به مراکز مورد نظر یا اداره‌های بهزیستی شهرستان‌ها کمک‌های خود را ارائه نمایند.

۳۰۰ نفر کودک کار و خیابانی تاکنون در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha