۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 84737267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای انگلیس: روسیه هنوز با چالش‌های قابل توجهی در جنگ اوکراین مواجه است

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که روسیه با چالش‌های قابل توجهی در جنگ مواجه است و تلاش می کند تا کاستی‌های خود را ترمیم کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: روسیه امیدوار است با تمرکز جغرافیایی قدرت جنگی خود، کوتاه کردن خطوط تدارکات و ساده‌سازی فرماندهی، مسائلی را که تهاجم این کشور در اوکراین را محدود کرده بود، اصلاح کند.

این بیانیه می افزاید : «روسیه هنوز با چالش های قابل توجهی مواجه است و مجبور به ادغام و استقرار مجدد پادگان‌هایی شده که در پیشروی مناطق شمال شرق اوکراین ناکام مانده‌ است.» در ادامه ادعا شده است: «بسیاری از این پادگان‌ها احتمالاً از روحیه ضعیف رنج می برند.»

وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی خود ادعا کرده است که مشکلات در هماهنگی‌های تاکتیکی روسیه همچنان باقی است و فقدان مهارت در پادگان‌ها و ناسازگاری در پشتیبانی هوایی باعث شده که روسیه نتواند به رغم پیشرفت های محلی، به طور کامل از ظرفیت نیروهای رزمی خود استفاده کند.»

نزدیک به ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرده است که جنگ اوکراین احتمالا سال‌ها طول می‌کشد و رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده خواهد کرد. وی بر همین اساس تصریح کرد که پیروزی اوکراین یک ضرورت استراتژیک برای غرب بشمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha