اقدامات استاد طالب زاده در حوزه رسانه ماندگار است

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد نادر طالب زاده اعلام کرد: اقدامات وی در حوزه رسانه به پشتوانه بصیرت و پژوهش، ماندگار است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در متن پیام«سعید جابری انصاری» به مناسبت درگذشت  نادر طالب زاده " عمار انقلاب " هنرمند برجسته جبهه فرهنگی انقلاب آمده شده است:عروج شهادت گونه مجاهد فرهنگی و هنرمند متعهد، زنده نام حاج نادر طالب زاده موجب تأسف و تألّم خیل کثیر علاقه مندان به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پدید آورد؛  اقدامات وی در حوزه رسانه به پشتوانه بصیرت و پژوهش، ماندگار است ؛ به دیدار معبود شتافتن استاد طالب زاده  در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در واقع نماد مانای اعتقادات وی در جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف شد.

مدیرکل فرهنگ  وارشاد اسلامی البرز در ادامه آورده است : مرحوم طالب زاده  روایتگر صادق رشادت‌های فرزندان معنوی خمینی کبیر در جبهه مقاومت، از بوسنی، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن بود و در این راه مشکلات و بیماری‌های پی در پی که جسم او را رنجور کرده بود، نتوانست خللی در اجرای تکلیف الهی اش  پدید آورد تا در نهایت هم زمان با روز جهانی قدس، روح پاکش از میان ما پر کشید و به وصال دوستان شهیدش رسید.

جابری انصاری در بخش پایانی پیام  خود نوشته است : اینجانب درگذشت  تاسف برانگیز"عمار انقلاب " این هنرمند مکتبی و انقلابی را به به بازماندگان، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و دوستداران ایشان تسلیت عرض می کنم و در این آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ماه نزول برکات و رحمت الهی علو درجات و رحمت واسعه الهی برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان، از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، نادر طالب زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما عصر جمعه نهم اردیبهشت ماه جاری در سن ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

مرحوم طالب‌زاده کارگردانی سریال «بشارت منجی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد. وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده که در فهرست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد، در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.

 پیکر  این مستندساز و مجری تلویزیون ساعت ۹ صبح یکشنبه از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) تشییع و در کنار شهید آوینی به خاک سپرده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha