۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84737349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۷۱۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان قزوین توزیع شد

قزوین - ایرنا- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۷۱۸ تن انوع کودهای شیمیایی در استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام روز شنبه با بیان این خبر افزود: از این میزان کودسه هزار و ۲۸۸ تن ازته، ۳۷۵ تن فسفاته و ۵۵ تن پتاسه است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در انبارهای کارگزاری استان موجود است و تمهیدات لازم برای کودهای مورد نیاز کشت بهاره انجام شده و هیچگونه کمبودی برای تامین و توزیع کود دراستان وجود ندارد.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم اهمیت مصرف متناسب کود در مزارع کشاورزی تاکید و به کشاورزان استان توصیه کرد: کود مصرفی را بر اساس توصیه کارشناسان فنی در مزارع کشاورزی خود استفاده کنند.

راه انجام اضافه کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری موضوع تعدیل قیمت کودهای شیمیایی نقطه عطفی در این تناسب سازی کود بودجود آمده و کشاورزان بایستی از این فرصت پیش آمده بخوبی استفاده کنند.

ره انجام گفت: بر اساس توصیه وزارت جهاد کشاورزی در مصرف کودها ۶۲.۵ درصد ازته ، ۲۵ درصد فسفاته و ۱۲.۵ درصد پتاسه مدنظر موسسات تحقیقاتی خاک و آب کشور و مراکز تحقیقاتی است که این امر باعث پایداری تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد که کشاورزان با رعایت توصیه های فنی می توانند  به پایداری تولید برسند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تحویل کود شیمیایی به کشاورزان متقاضی در قالب سامانه الکترونیکی انجام می‌شود که کشاورزان با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای خود می توانند نسبت به دریافت کود مورد نیاز از طریق کارگزاری های مستقر اقدام کنند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۰ هزار بهره بردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha