تقویت بعد مردمی فرهنگ اولویت دولت سیزدهم است

گچساران - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مردم در ابعاد مختلف گفت: تقویت بعد مردمی در برنامه های فرهنگی و هنری از برنامه های دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، امین درخشانی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با یادآوری اینکه ۲ سال دوران انتشار کرونا بین هنرمندان و شهروندان فاصله ایجاد کرده است اظهار داشت: تلاش می شود با تدارک برنامه های پربار این نقصان جبران شود.

وی بیان کرد: فرهنگ آمیزه ای از سنت های اقوام ایرانی با رنگ روی ملی و دینی است که رونق آن در نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد.

درخشان همچنین به بیش از نیم قرن فعالیت های فرهنگی و هنری در گچساران اشاره کرد و افزود:این شهرستان دارای هنرمندان شاخصی است که وظیفه اداره فرهنگ وهنراسلامی در خدمت به آنان را سنگین تر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پی گیری برای تکمیل طرح در حال اجرای پردیس فرهنگی هنری گچساران یکی دیگر از اولویت های مسوولان دولت سیزدهم است.

وی گریزی هم به موضوع انتخاب روسای اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های مختلف استان و از جمله  گچساران نیز زد و افزود: محور انتخاب مدیران داشتن سوابق هنری است.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران نیز در این آیین اجرای ۴۰۰  نمایش  خیابانی با ۳۰هزار نفر مخاطب در پیش از دوران کرونا اشاره کرد  وگفت: این  امر نشان دهنده توان هنرمندان و علاقه مردم این شهرستان به آثار هنری است.

امیرحسین نوروزی افزود: احداث سالن آمفی تئاتر به مساحت ۱۵۰متر مربع در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اقدام ماندگاری برای توسعه زیرساخت های اجرای برنامه های هنری است.

وی همچنین شروع عملیات اجرایی پردیس هنری گچساران با زیربنای بیش از هفت هزار متر و مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع را از دیگر اقدام های خوب سال های اخیر برای توسعه زیرساخت های فرهنگی این شهرستان دانست.

نوروزی تاکید کرد: این طرح با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در زمان حاضر نیاز به تزریق اعتبار برای تکمیل دارد.

فرماندار گچساران نیز در این آیین گفت: نظارت بیشتر بر جشنواره های مختلف،تقویت برنامه های با صبغه رسوم سنتی اقوام،فراهم کردن زمینه بیشتر شناخت استعدادهای نهفته هنری را از رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان است.

روان بخش دهیم خوب اظهار داشت: رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران قریب به یک دهه در این مسند مدیریت کرده که از تلاش های او برای اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان قدردانی کرد.

وی ابرازامیدواری کرد: با توجه به سوابق خوب رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در فعالیت های هنری شاهد روند رو رشد برنامه های فرهنگی و هنری این شهرستان در آینده باشیم.

در این آیین اورنگ نارکی به عنوان رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران معرفی و از خدمات امیرحسین نوروزی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha