۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2651
کد خبر: 84737432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شدت ناپایداری‌ها در کردستان از سه شنبه کاهش می‌یابد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 84737432
شدت ناپایداری‌ها در کردستان از سه شنبه کاهش می‌یابد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا تا روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها در استان کاسته می‌شود و رشد پوشش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده پدیده غالب در این مدت خواهد بود.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای سلین سروآباد طی شبانه روز گذشته با ۲۵ میلی متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص داد و پس از آن روستای سراب شهرک دهگلان ۲۱ میلی‌متر و شهرهای موچش ۱۹، سنندج ۱۸، بانه ۱۱، کامیاران ۹، سقز، دیواندره و دهگلان هشت، مریوان و بیجار هفت، سروآباد و زرینه شش و قروه نیز یک میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی افزود: امروز هم در برخی از ساعات شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، غبار، مه و کاهش دید خواهیم بود که سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به ورود توده گرد و خاک به استان، امروز کیفیت هوا و دید افقی کاهش می یابد و در روزهای پایانی هفته نیز دوباره به دلیل شکل گیری گرد و غبار در کشورهای همسایه، هوای کردستان غبارآلود می شود.

وی گفت: وضعیت دمای هوای استان تا روز چهارشنبه روند افزایشی داشته و به طور میانگین دماهای روزانه پنج تا هفت درجه سانتی گراد بالاتر می‌رود.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در قروه با دمای ۲ درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در شهر سروآباد با دمای ۲۷ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۹ و ۲۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha