۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84737660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کل اوقاف استان: قرآن محور پیشرفت جوامع است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84737660
مدیر کل اوقاف استان: قرآن محور پیشرفت جوامع است

اردبیل ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: استفاده از آموزه‌های قران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محور توسعه و پیشرفت جوامع است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام مهدی ستوده، در محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال ضمن تبیین اهمیت برگزاری محافل قرآنی در جامعه اظهار کرد: قرآن بزرگترین رکن برای هدایت انسان به سوی کمال بوده و بهره گیری از آن برای پیشرفت جوامع اسلامی از ضروریات است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل از کلام الهی و عالمان دینی که در اه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش می‌کنند به عنوان شاهدان عینی و الگوی مناسب برای ادامه زندگی سالم نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با الگوبرداری از معنویات قرانی به رستگاری برسند و برنامه‌های قرآنی را محور کارهای خود قرار دهند.

 وی با بیان اینکه  ۲ هزار و ۳۴۰ مسجد و امامزاده در استان اردبیل در ماه مبارک رمضان میزبان علاقه‌مندان به مجالس قرآنی هستند، اظهار کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تلاش برای تحقق اهداف جهاد تبیین از رویکردهای اصلی است که در ماه مبارک رمضان با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه در ۲ هزار و ۳۰۰ مسجد و ۴۰ امامزاده استان برنامه‌های متنوع فرهنگی، معنوی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، سخنرانی ائمه جماعات و برگزاری مجالس تفسیر قرآن و ترتیل‌خوانی از جمله این برنامه‌هاست که در ماه صیام در مساجد و امامزاده‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اهمیت جهاد تبیین را به عنوان مأموریت و مسئولیت خطیر روحانیون و ائمه جماعات یادآور شد و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در سنگر جهاد تبیین روشنگری مردم و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر است تا توطئه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان از بین برود.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه مساجد به سنگر مستحکم ارزش‌های دینی و اعتقادی و حضور روشنگرانه مردم تبدیل شدند، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این مجالس و محافل بسیار ارزشمند است و قطعاً این حرکت می‌تواند به روشنگری و تبیین بسیاری از مسائل کمک کند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت استثنایی برای تزکیه و تصفیه نفس توصیف کرد و ادامه داد: همه مؤمنان باید از این فرصت بی‌بدیل استفاده کرده و شایسته است هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه با سلوک و رفتاری شایسته در جذب و جلب جوانان و نوجوانان به مساجد سعی و همتی جدی انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: برپایی مجالس قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن یکی از راه‌های زدودن تلاش استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت و همگرایی امت اسلامی و شیطنت‌های بعدی است که در این محافل به راحتی می‌توان آموزه‌ها و مبانی قرآنی را تبیین و تشریح کرد.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط ماه رمضان امسال برای احیا و ترویج فرهنگ حسنه برپایی سفره های افطاری ساده و برگزاری محافل انس با قران در مناطق مختلف استان اردبیل گفت: به همت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستانهای خلخال و کوثر، بنیاد مستضعفین و بنیاد علوی، اداره تبلیغات اسلامی و گروه جهادی شهید معز غلامی، محفل انس با قرآن و ضیافت افطاری درضیافت  افطاری این دو مسجد شرکت کردند.

گفتنی است؛ در این محافل استاد محمد اسمعیلی و همچنین اولین خردسال حافظ کل قرآن کریم در جهان اسلام امیرهادی بایرامی حضور داشتند و پس ازبرگزاری محفل انس باقران دو هزار پرس غذای گرم در بین شرکت کنندگان نیز توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha