۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84737669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرستان‌های مازندران ۱۶ میلیارد تومان اعتبار می‌گیرند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که ۳۵۶ هنرستان در مازندران برای نوسازی ابزار کار با هدف کیفیت بخشی در ارائه آموزش‌های رشته‌های مهارتی حداکثر تا سه هفته آینده از محل اعتبارات ملی ۱۶ میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی عابدی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود: حدود ۴۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های استان در حال طی کردن دوره‌های آموزشی خود هستند ، اما برای کیفیت بخشی به دوره‌های مهارتی، نوسازی ابزار کار هنرستان‌ها اجتناب ناپذیر است.
وی با اعلام این که ابزار کار ۵۰ درصد از مجموع ۳۵۶ هنرستان استان فرسوده و نیازمند نوسازی است، ادامه داد: توجه به مهارت آموزی دانش آموزان یکی از اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است که باید همه ما برای تحقق این رویکرد مهم و اساسی گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اظهار این مطلب که تصمیم قاطع آموزش و پرورش برای بازگشایی کامل مدارس و آموزش حضوری بسیار ارزنده بود، گفت : در زمان حاضر در مجموع استقبال ۲۵۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی مازندران از تحصیل حضوری ۹۳.۲۱ درصد و این رقم برای دانش آموزان مقطع متوسطه ۹۳.۸۲ درصد است.
عابدی با بیان این که ۹۹.۲ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه در مازندران واکسن کرونا تزریق کردند، گفت: در تزریق واکسن کرونا در مقطع سنی خردسالان هفت تا ۱۲ سال در استان با مشکل جدی مواجه هستیم و در زمان حاضر از مجموع ۲۵۰ هزار دانش آموزان استان در این مقطع تحصیلی، تنها حدود ۲۷ درصد واکسن کرونای خود را دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته یک هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از مدارس استان با هدف بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی ثبت شد که تحلیل آمارها نشان می‌دهد که باید بیشتر نسبت به اهمیت رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کلاس های درس از سوی دانش آموزان توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : توجه به سلامت روان دانش آموزان در کنار توجه به سلامت جسمی آنان در شرایط کرونایی بسیار مهم است و آموزش و پرورش با برگزاری اردوهای دانش آموزی درصدد بازیابی روحیه محصلان و افزایش شور شوق و تمایل آنان به کلاس های درس هستند.
عابدی تصریح کرد: شادابی محیط مدارس یکی دیگر از اولویت های برای جلب نظر دانش آموزان برای شرکت در کلاس های درس است که در این وادی حدود ۶ میلیارد تومان برای رنگ آمیزی مدارس استان تخصیص پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha