۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84737708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: بدنبال کاهش مشکلات مردم هستیم

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 84737708
استاندار کردستان: بدنبال کاهش مشکلات مردم هستیم

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: ما دنبال کار نمایشی و سنگ بزرگ برداشتن نیستم بلکه بدنبال آشنایی با مشکلات مردم و کم کردن آن هستیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه به مناسبت سالروز تشکل شوراها در نشست با اعضای شوراهای شهر و روستاهای استان کردستان اظهار داشت: در جریان مشکلات شهر،روستا و بخش‌های استان هستیم اما شنیدن مشکلات از زبان منتخبین مردم مورد اتقان است و هیچ مسوولی به اندازه شوراها در دسترس مردم قرار ندارد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود در چارچوب اختیارات شوراها نیست اما به عنوان منتخبین مردم می توانند زودتر در جریان مسائل قرار گرفته و برای رفع آن با رجوع به دستگاه‌های مختلف و از طریق مدیران مربوطه تلاش کنند.

استاندار کردستان یادآور شد: برای بررسی بیشتر مسائل و مشکلات تلاش می شود نشست با شوراها حداقل فصلی یکبار تشکیل شده و هر فصل یک شهرستان میزبان باشد و شهرداران، دهیاران و بخشداران هم به نمایندگی در جلسات حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: بی‌شک مشکلات فراتر از آن است که یک روزه‌، یک ماهه و حتی یک ساله رفع شود، چرا که بسیاری از مشکلات مزمن، پیچیده و نیازمند قوانین و اعتبارات فوق‌العاده است که تزریق شود اما با بیان مشکلات اولویت‌ها مشخص می شود که نقطه تمرکز ما مسائل اساسی باشد.

استاندار کردستان افزود: عملکرد ما به عنوان نمایندگان دولت و شما به عنوان منتخبین مردم اثر مستقیم در اعتماد یا عدم اعتماد مردم دارد لذا باید تمام تلاش خود را برای رفع و یا کاهش مشکلات انجام دهیم.

وی یادآور شد: نامزدهای انتخابات شورا باید آشنایی کلی با قوانین و مقررات و حدود اختیارات داشته باشند چرا که عدم آشنایی موجب می شود وعده هایی به مردم بدهند که خارج از اختیاراتشان است و چون نمی توانند به آن عمل کنند اعتماد مردم را از دست خواهند داد.

زارعی کوشا با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شوراهای شهر انتخاب شهردار است، گفت: شوراها در این زمینه باید،دقت لازم را داشته باشند که بعدا  زود مجبور به جابجایی نشوند، ضمن اینکه بطور طبیعی عملکرد شهردار با شوراها ارتباط دارد.

وی ادامه داد: شهرداران باید از میان افراد توانمند و آگاه به مسائل شهری انتخاب شوند و اگر ضعف یا مشکلی هم داشتند اولویت شورا برطرف کردن ضعف ها باشد و استیضاح و تغییر و جابجایی به عنوان آخرین راه مدنظر قرار گیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه برخی از مباحث مطرح شده در این جلسه نیاز به پیگیری فوری دارد که با تمام توان انجام خواهیم داد، گفت: یکی از موضوعاتی که با جدیت پیگیری می‌شود بحث سرمایه‌گذاری است،
برخی از پروژه هایی که چندین سال راکد بوده به چرخه تولید بازخواهد گشت.

وی افزود: ما دنبال کار نمایشی و سنگ بزرگ برداشتن نیستم بلکه بدنبال آشنایی با مشکلات و در حد توان رفع آن هستیم هرچند همه مشکلات در کوتاه مدت رفع نمی‌شود اما ما بدنبال این هستیم که از مشکلات مردم کم کنیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: نگاه خوبی به استان در مجموعه دولت وجود دارد، همه دولت علاقه دارند که به استان کمک کنند و این نگاه واقعی است.

نهم اردیبهشت با عنوان سالروز تشکیل شوراها نامگذاری شده است.
 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha