۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 84737730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وبینار "فلسطین سرزمین زنده" در ایتالیا برگزار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 84737730
وبینار "فلسطین سرزمین زنده" در ایتالیا برگزار شد

لندن – ایرنا – نشست اینترنتی با عنوان "فلسطین سرزمین زنده" با حضور نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران ایتالیایی به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این جلسه که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا و مشارکت مرکز مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم برگزار شد افرادی مانند "عدی رمضان" روزنامه نگار و تحلیلگر جغرافیای سیاسی و دکتر هانیه ترکیان مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم سخنرانان کردند.

در آغاز این نشست، "فابیو دِمایو" از انجمن فرهنگی سرزمین پدران پس از معرفی موضوع و سخنرانان، نوانمایی از تصاویر  بیت المقدس و سپس مصاحبه اختصاصی با "خلیل الحیه"(نماینده مجلس نمایندگان فلسطین) پخش شد.

"خلیل الحیه" در جریان این مصاحبه، با محکومیت اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی، بر محدود نبودن این اشغالگری به بیت المقدس و گسترش آن به اماکن فرهنگی فلسطینیان و مسیحیان منطقه و ضرورت توقف زیاده خواهی رژیم صهیونیستی در خصوص تصرف بیت المقدس به عنوان مکان مقدس انحصاری یهودیان و عدم پذیرش تقدس این مکان برای مسلمان و مسیحیان تأکید کرد.

وی همچنین، با ارایه گزارشی اجمالی از تاریخچه اشغال اراضی فلسطینیان و شکل گیری جنبش انتفاضه و تشکل‌های مقاومت در مقابل اشغالگران، جنایات رژیم اشغالگر قدس در جریان اشغال اراضی را به اجمال برشمرد و محکومیت بین المللی این جنایات، به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین و به رسمیت شناختن حق مالکیت این ملت بر سرنوشت و سرزمین شان، به عنوان یک ملت و دولت مستقل را خواستار گردید.

سخنران بعدی این وبینار، "عدی رمضان" بود، که مسأله فلسطین را فراسوی جناح بندی های سیاسی، مسأله ای انسانی معرفی کرد و عدم بی تفاوتی جامعه جهانی در خصوص این مسأله انسانی را خواستار گردید.

این سخنران در ادامه، با واکاوی تطبیقی مسأله فلسطین در نسبت با بحران های معاصر جغرافیای سیاسی نظیر منازعات اوکراین، این منازعات را واکنش به جهانی سازی آمریکایی، جنگ افروزی ها در جریان آن در کشورهای افغانستان، عراق و...؛ و طرح های ایالات متحده برمبنای آن، مانند طرح خاورمیانه بزرگ و تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه برمبنای این طرح ارزیابی و توسعه طلبی زیاده خواهانه با تجاوز، تصرف و اشغال اراضی دیگر کشورها و نادیده گرفتن حقوق ملت ها، توسط هر کشور، هرکجا و به هر بهانه ای که باشد را محکوم کرد و با مقایسه میان جنگ افروزان معاصر، صهیونیست ها را از حیث عدم رعایت اصول اخلاقی در جنگ، حائز بدترین رتبه دانست.

پس از پخش نوا نمایی با موضوع جنبش انتفاضه ارسالی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، دکتر هانیه ترکیان (مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم) سخنران پایانی این وبینار ابعاد تجاوز صهیونیست ها به اراضی اشغالی را فراتر از اشغال نظامی، فرهنگی و هویتی ارزیابی نمود و فراز هایی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس را قرائت کرد.

این سخنران با اشاره به پیام های رهبران دینی جهان به مناسبت روز جهانی قدس، گزارشی از فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حماس و حزب الله در مقابله با سلطه طلبی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و دیگر منازعات در مقابله با سیاست های ایالات متحده آمریکا، نظیر منازعات اوکراین ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha