استاندار: مهارت آموزی در مدارس مازندران باید متناسب با نیازهای بومی باشد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که تربیت نیروی انسانی ماهر باید در اولویت کاری آموزش و پرورش باشد ، گفت : گسترش مهارت آموزی در مدارس استان باید متناسب با نیاز بازارهای بومی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در ساری افزود: نباید مدارس مازندران همچنان بر مدار سنتی تعلیم و تربیت حرکت کنند و باید آموزش و پرورش تحصیل دانش آموزان را براساس نیاز روز جامعه باهدف تربیت نیروی انسانی خلاق پیش ببرد.
نماینده عالی دولت در مازندران توجه به دیدگاه نظری صرف و تربیت دانش آموزان فاقد مهارت را چالش اساسی برای مازندران با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری برشمرد و تاکید کرد: آموزش و پرروش باید نیروی انسانی خلاق با توجه به ظرفیت های هر منطقه پرورش دهد.

حسینی پور در عین حال بر ضرورت قرار دادن  نظام مسائل استان در اختیار آموزش و پرورش برای برنامه ریزی و رفع نیازهای تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود : انتظارات زیادی از دانش آموزان و معلمان در اجرای طرح های مهارتی داریم و باید در اجرای طرح های گردشگری مازندران از ظرفیت دانش آموزان بهره برد.
استاندار مازندران از آموزش و پرورش استان خواست تا اجرای طرح‌های مهارت آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار را با جدیت در دستور کار قرار دهد و تصریح کرد : دانش آموزان وقتی فارغ التحصیل می شوند و دیپلم می گیرند باید حداقل یک مهارت کاری با توجه به بافت فرهنگی و اقتصادی محل  زندگی خود داشته باشد.
وی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی و همچنین بهره‌گیری دانش آموزان از طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مازندران مغفول مانده است و لازم است مدیران ارشد تعلیم و تربیت با جدیت برای گفتمان سازی مهارت آموزی با هدف شکوفایی استعدادها در استان ها بکوشند.
حسینی پور گفت : آموزش و پرورش مازندران این اختیار را دارد که با انعقاد تفاهم نامه‌های اقتصادی و فرهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، حضور دانش آموزان در بطن جامعه را باهدف جلوگیری از تحصیل یکنواخت آنان در کلاس‌های درس تقویت کند.
وی افزود : از مدیریت جدید آموزش و پرورش انتظار دارم که باجدیت نسبت به اجرای طرح های مهارت آموزی و تربیت دانش آموزان ماهر، دارای مهارت و با انگیزه بکوشد و به طور حتم با این روند توسعه استان هم به خوبی پیش خواهد رفت.
به گزارش ایرنا، مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha