۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84737810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت پروژه راه سازی در زنجان در دست اجرا است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبر: 84737810
هفت پروژه راه سازی در زنجان در دست اجرا است

زنجان- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هفت پروژه راهسازی شامل ۶ پروژه ملی و یک طرح استانی در زنجان در دست ساخت است.

اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح احداث باند دوم زنجان - سه راهی سلطانیه و تاکستان اشاره کرد و افزود: این پروژه از طرح های ملی به شمار می رود و باند دوم این محور از زنجان تا سه راهی سلطانیه در سال های گذشته بهره برداری شده و چهار و نیم کیلومتر از روستای خیرآباد تا سه راهی سلطانیه نیز انجام شده است.

به گفته وی، در سالجاری حدود ۱۲ کیلومتر از این مسیر آسفالت و نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: دومین پروژه ملی طرح بزرگراه زنجان به بیجار است و حدود ۳۶ کیلومتر از این مسیر به صورت چهار بانده به بهره برداری رسیده که راه ارتباطی استان زنجان با کردستان را تسهیل می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسیر از جاده های حادثه خیز استان زنجان به شمار می رفت، به علت کوهستانی بودن منطقه همچنین پیچ‌های زیادی که در طول مسیر وجود داشت با احداث باند دوم، شرایط ایمن مطلوبی در مسیر ایجاد شده و در کاهش حوادث رانندگی موثر بوده است.

وی اظهارداشت: بعد از زرین آباد، قطعه‌ای به طول ۱۵ کیلومتر در دست پیمانکار است و از سال ۹۸ پیمانکار فعال شده و امسال هم ۶ کیلومتر از این مسیر به مرحله آسفالت می رسد و عملیات ابنیه و خاکبرداری اجرا می شود تا در سال آینده همه این مسیر زیر بار ترافیک برود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، پروژه سه راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ را سومین پروژه ملی در حوزه راه های استان بیان کرد و گفت: این پروژه مهم به طول ۱۰۵ کیلومتر ارتباط استان زنجان را با همدان تسهیل می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: این پروژه به پنج قطعه تقسیم شده است و یکی از مهمترین مسیرهای اصلی و شاهراه استان به شمار می رود و با توجه به اینکه این مسیر به دلیل کم عرض بودن و ترافیک جاده‌ای زیادی که دارد، با اولویت ویژه و با پیگیری نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی در سال گذشته به این طرح تخصیص یافت.

وی یادآوری کرد: سال ۹۹ و سال گذشته حدود ۱۸ کیلومتر کمربندی این قطعه و ۱۲ کیلومتر از قطعه چهار این مسیر زیر بار ترافیک رفت.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، در حال حاضر قطعه دوم که از سلطانیه تا قیدار به طول ۳۲ کیلومتر در دست پیمانکار است و عملیات ابنیه و فنی این قطعه سال گذشته به پایان رسید.

اسماعیلی ادامه داد: طبق برنامه سالجاری حدود ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر از این قطعه به مرحله آسفالت می‌رسد و خاکریزی و تکمیل ادامه مسیر تا قیدار در دست اجرا است که سال آینده ۳۲ کیلومتر از باند دوم سلطانیه تا قیدار زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی یادآوری کرد: قطعه چهار بعد از شهر قیدار حدود ۱۲ کیلومتر سال گذشته آسفالت شده و ادامه کار هم در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: پنج کیلومتر از قطعه چهار را برای سال جاری آماده خواهیم کرد و  قطعه پنجم این محور هم سال گذشته پیمان سپاری شده و در دست اجرا است.

اسماعیلی، چهارمین پروژه  ملی در دست اجرای استان زنجان را بهسازی جاده فرعی  قیدار به ابهر بیان کرد و افزود: از سال گذشته اجرای این پروژه آغاز شده و قطعه اول  به طول ۲۴ کیلومتر پیمان سپاری شده و ابنیه فنی ۶ کیلومتر از این مسیر پروژه به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: سال آینده ۱۰ کیلومتر که ابنیه فنی آن در حال اجرا است به پایان می رسد  و اجرای آسفالت این مسیر آغاز خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان در سال گذشته، رسیدگی و پیگیری به وضعیت مسیر فرعی قره پشتلو در دستور کار راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ارتقای این مسیر از فرعی به اصلی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به شمار می رود و این مهم محقق و کار اجرایی محور شروع خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ارتقاء این مسیر ارتباطی از مطالبات جدی مردم این منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای اصلاح مشکلات این مسیر در دست انجام است و مقدمات لازم از جمله مطالعه اولیه برای ارتقاء مسیر فرعی به اصلی به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شده و این دستگاه هم موارد را به سازمان برنامه و بودجه کشور انتقال داده و این در حالی است که ارتقای مسیر مستلزم اخذ مصوبه و تامین اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha