۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84738289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی در مهاباد منجر به سازش شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۷۰ درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی یک سال گذشته این شهرستان در هیات‌های تشخیص منجر به سازش شده است.

فاروق دانشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته کارگر افزود: طی یک سال گذشته هزار و ۲۵۰ پرونده دعاوی کارگری در این اداره ثبت شده که از این تعداد بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های منجر به صدور رای با سازش شاکی و متشاکی مختومه شده است.

وی ادامه داد: همچنین ما بقیه پرونده‌ها نیز منجر به احقاق حق و حقوق کارگران، پرداخت حقوق معوقه، بازگشت بکار، دریافت حق بیمه و یا دریافت بیمه بیکاری شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: بر اساس نظریه افزایش انگیزه نیروی کار، با افزایش دستمزد بهره‌وری نیروی کار بیشتر می‌شود و درنتیجه کارفرما تمایل بیشتری برای حفظ آن نیرو خواهد داشت.

دانشمند اضافه کرد: امسال سال اشتغال آفرینی است و در راستای تحقق این سیاست دولت بسته‌های جدید حمایتی را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته که به زودی ابلاغ می شود.

وی بیان کرد: اداره کار طرفدار منافع هر دو عامل تولید یعنی کارگر و کارفرما است که با آموزش و فرهنگ سازی این تعامل و درک متقابل به دست خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، در شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ هزار کارگر به کار اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha