۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84738965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن نگران افزایش شرایط تنش‌زا در شبه‌جزیره کره

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84738965
پکن نگران افزایش شرایط تنش‌زا در شبه‌جزیره کره

تهران- ایرنا - فرستاده چین در امور شبه‌جزیره کره در بدو ورود به کره جنوبی، با ابراز نگرانی از افزایش شرایط تنش‌زا در این شبه‌جزیره گفت، ریشه‌ها و دلایلی که موجب این تنش می شوند هر دو باید مورد بررسی قرار بگیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، در میانه مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای، کره شمالی در سال جاری به انجام آزمایش های پر سر و صدا از آزمایش موشک های فراصوتی تا موشک‌های دور برد قاره‌پیمای بالستیک پرداخت. این کشور از سال ۲۰۱۷ هیچگونه آزمایش هسته ای و یا موشکی دور برد انجام نداده بود. 

از سوی دیگر مقام‌های رسمی در واشنگتن و سئول معتقدند نشانه‌هایی از آماده شدن کره شمالی برای آزمایش‌های جدید هسته‌ای وجود دارد. 

«لیو شیااومینگ» نماینده ویژه دولت چین در امور شبه‌جزیره کره در فرودگاه سئول در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «نگرانی‌های مشروع و منطقی از سوی همه طرفها وجود دارد که نیاز است برایشان توافق‌های سیاسی در نظر گرفته شود. مسائل شبه جزیره کره می توانند از راه های سیاسی حل و فصل شوند و چین به "نقش مثبت" خود در این میان ادامه خواهد داد. با این وجود لازم به یادآوری است که کلید حل مسائل در دست آمریکا و کره شمالی می باشد.» 

وی همچنین در خلاصه ای از اظهاراتش در حساب کاربری توئیتر خود خاطرنشان کرد:« ما از طرفین درخواست کردیم تا خویشتن داری پیشه کنند. ما با هرگونه اقدام و عملیاتی که منجر به افزایش تنش‌ها شود  از سوی هر کدام از طرفین مخالفیم.»

این مقام سیاسی چین در نخستین دیدار خود از کره جنوبی از زمان منصوب شدن در این پست در آوریل ۲۰۲۱  قرار است با «نو کیو دوک» همتای کره جنوبی خود فردا (سه شنبه) ملاقات کند. او همچنین با نمایندگان «یون سوک یئول» رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی دیدار خواهد داشت. 

آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی سازمان ملل متحد را تحت فشار گذاشته است اما چین و روسیه مخالفت خود را با این موضوع به دلیل از سرگیری مذاکرات و همچنین تامین کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی نشان دادند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha