۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84739448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد مدیریت بحران گناباد در پی وقوع سیل به حالت آماده باش درآمد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: به دنبال وقوع سیلاب در برخی از نقاط این شهرستان و استمرار مخاطرات موجود ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد به مدت ۴۸ ساعت به حالت آماده باش کامل در آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری بامداد دوشنبه در جلسه اضطراری هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: این آماده باش در نقاط شهری و روستایی این شهرستان به ارگانها و دستگاههای اجرایی خدمات رسان و امدادی داده شده است.

وی ادامه داد: بعد از بارش شدید باران، سیلاب تندی از برخی نقاط و از جمله کلات و کاخک به سمت محدوده مرکزی شهر گناباد حرکت کرد و به محدوده های اطراف این شهر خسارت وارد و برخی نقاط و از جمله چند محور منتهی به بیمارستان علامه بهلول گنابادی را مسدود کرد.

فرماندار گناباد گفت: یکی از مشکلات مهم، مسدود بودن و بروز مشکل در برخی پلها در اطراف شهر گناباد بود که اگر این تنگناهای نمی بودند روان آبها به راحتی عبور و از طریق کانالها و رودخانه ها به مسیر خود ادامه می دادند.

نصیری با اشاره به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: در زمان وقوع سیل، تمامی دستگاههای اجرایی و ارگانهای دست اندکار هماهنگی مدیریت بحران در سریعترین زمان ممکن در صحنه حضور یافتند و اقداماتی برای کاهش خسارتها و جلوگیری از ورود سیلاب به سایر نقاط این شهر انجام دادند که اگر این آمادگی وجود نمی داشت شاهد افزایش ورود سیل به داخل شهر و خسارتهای بیشتر می بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وقوع دو مورد خسارتهای ناشی از سیلاب طی یک سال گذشته در گناباد، برای ایجاد وحدت رویه و مدیریت واحد برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در زمان این حوادث، نیازمند تدوین شیوه نامه واحد مدیریت بحران در گناباد هستیم.

فرماندار گناباد خواستار تشکیل کمیته حقیقت باب برای بررسی میدانی خسارت‌های وارده ناشی از سیل عصر یکشنبه به بخشهای مختلف از جمله بخش کشاورزی،  بندسارها و همچنین بازگشایی مسیر رودخانه ها و کانالهای منتهی به این شهر شد.

حسین مرادی بخشدار کاخک هم گفت: بارش شدید باران همراه با تگرگ موجب خسارت سنگین به ۹۵ درصد محصولات باغی و ۷۵ درصد محصولات زراعی این بخش شد که میزان دقیق آن در دست بررسی است و اعلام می شود.

داریوش شیبانی رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد هم گفت: بارش شدید ۱۶ تا ۱۸ میلی متری باران همراه با تگرگ عصر یکشنبه در این شهرستان موجب سیل و افزایش روان آبها در برخی نقاط این شهرستان شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha