۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84739797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سناتور آمریکایی: از فروش دارایی های الیگارش های روس به اوکراین کمک می شود

تهران-ایرنا- چاک شومر رهبر دموکرات اکثریت سنای آمریکایی گفت ۳۳ میلیارد دلار بسته کمک آمریکا به اوکراین شامل مفادی است که دولت آمریکا می تواند دارایی های اولیگارش های روسیه را مصادره و بفروشد و از درآمد حاصل از آن به اوکراین کمک کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای آکسیوس گزارش داد: آمریکا و سایر دولت ها به دنبال آن هستند اولیگارش هایی را که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه رابطه دارند تحت فشار مالی قرار دهند که هدف از آن فشار بر پوتین به دلیل اقداماتش در اوکراین و در بلندمدت، مهار کردن قدرت پوتین و اطرافیانش است.

شومر روز یکشنبه گفت اکنون وقت آن رسیده که اولیگارش های تحریم شده روسی به خاطر دارایی هایی که به شیوه های نادرست کسب کرده اند پاسخگو باشند.

اعلام این موضوع از سوی این سناتور آمریکایی به دنبال پیشنهاد هفته گذشته دولت بایدن به دولت فدرال مطرح شده است که خواستار فروش همه دارایی های اولیگارش های روسیه به دلیل حمله به روسیه و استفاده از درامد آن برای کمک انسانی و نظامی به اوکراین است.

شومر گفت:  اولیگارش هایی که به پوتین وفادار هستند به شدت ثروتمند هستند و دارایی های آنها در آمریکا است.

وی افزود: ما درباره فروش دارایی های همچون قایق های تفریحی و عمارت ها  صحبت می کنیم و آثار هنری و بالگردها نیز در این طرح هدف قرار خواهند گرفت.

آکسیوس نوشت: بیش از دوازه قایق تفریحی اولیگارش های روسیه از زمان آغاز جنگ روسیه از سوی دولت های سراسر جهان مصادره یا برای توقیف شناسایی شده اند.

مقامات سازمان ملل گفته اند که «شکی نیست» نیروهای روسیه از غذا به عنوان سلاح در جنگ استفاده می کنند.

تحلیلگران واحد اطلاعات اقتصادی اوایل سال جاری پیش بینی کردند که حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث کوچکتر ۴۷ درصدی اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

سامانتا پاور رئیس آژانس توسعه توسعه بین المللی آمریکا (یو اس اید) روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه خبری ای بی سی گفت افزایش کمبود جهانی غذا یکی دیگر از «تاثیرات فاجعه بار» این حمله بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha