۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84739893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزشکاران مهابادی به اردوی تیم ملی ترامپولین دعوت شدند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84739893
ورزشکاران مهابادی به اردوی تیم ملی ترامپولین دعوت شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: ۲ ژیمناستیک کار و یک مربی اهل این شهرستان به اردوی دوم تیم ملی ترامپولین بزرگسالان ایران در سال جاری دعوت شدند.

قرنی مصطفی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متین حاجی و آریا مام عبدالله به عنوان ژیمناستیک‌کار و ناصر هوشیار به عنوان مربی به اردوی تیم ملی ترامپولین کشور دعوت شده‌اند.

وی ادامه داد: اردوی آمادگی منتخبان تیم ملی ترامپولین بزرگسالان از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت به مدت یک هفته در قزوین برگزار خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: این اردو به منظور آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات آسیایی برگزار خواهد شد.

مصطفی پور با اشاره به اینکه مهاباد از قطب‌های ترامپولین کشور است، اضافه کرد: ترامپولین کاران این شهرستان عضو ثابت تیم ملی هستند و سابقه چندین دوره قهرمانی کشور را نیز در کارنامه خود دارند.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره اردوی تیم ملی بزرگسالات ترامپولین ماه گذشته با حضور ورزشکاران مهابادی جهت حضور پر قدرت در مسابقات آسیایی در جزیره کیش برگزار شده بود.

متین حاجی و آریا مام عبدالله ورزشکاران شایسته این شهرستان به عنوان تنها ورزشکاران آذربایجان‌غربی هستند که به این اردو دعوت شده‌اند.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

مسابقات این رشته که به صورت یک نفری و ۲ نفری انجام می‌شود؛ ترامپولین برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های ورزش ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده ورزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha