چهارمحال و بختیاری در شرایط نارنجی آلودگی هوا قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در شرایط نارنجی آلودگی هوا قرار دارد، گفت: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست دستورالعمل مربوط به شرایط اضطراری آلودگی هوا را به‌صورت جداگانه و براساس شرح وظایف به دستگاه مربوطه ابلاغ کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، علی حیدری گوجانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست، آب و هوای استان برای تمامی گروه‌ها ناسالم است، اظهار داشت: تا پایان هفته جاری فعالیت تمامی سنگ‌شکن‌ها و کارخانه‌هایی که میزان آلایندگی آن‌ها بالاتر از حد مجاز است، متوقف می‌شود و شهرداری‌ها فعالیت‌های عمرانی آلوده‌کننده هوا را تا روز پنجشنبه تعطیل کنند. 

به گفته وی، با توجه به تعطیلات عید سعید فطر، این مساله باید به اطلاع عموم و به‌ویژه مسافران رسانده شود و مسافران تا حد امکان در فضای باز اسکان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه باید میزان دقیق آلودگی هوا توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست پس از پایش اعلام شود، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های متولی موظف هستند در شرایط قرمز و نارنجی اقدامات لازم را باتوجه به دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هوا برای تمامی گروه‌ها در شرایط ناسالم قرار دارد، گفت: از شهروندان و به ‌ویژه افرادی که دارای مشکلات ریوی و قلبی هستند، در خواست می‌شود در منزل بمانند و در صورت خروج از منزل از ماسک مناسب استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، هواشناسی چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه اعلام کرد وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار سبب شد تا شاخص کیفیت هوا در این استان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha