به گزارش گروه جامعه ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری در مراسم رونمایی از آییننامه مدارس استعدادهای درخشان و نشست مجازی با مدیران کل آموزشوپرورش استانها، رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و رؤسای ادارات سنجش و پایش کیفیت استانها با بیان این مطلب افزود: البته این توسعه باید در چارچوب نظام تربیتی با مسئولیت دینی باشد که در این زمینه کارهای بسیار خوبی هم انجام شده است.
وی با اشاره به بحث تئوری توده و نخبه در جامعهشناسی اظهارکرد: نخبگان پتانسیل به حرکت درآوردن جامعه در مسیر مطلوب را دارند، بنابراین باید سرمایهگذاری جدی بر روی نخبگان هر جامعهای صورت گیرد.
نوری در پایان تصویب آییننامه مدارس استعدادهای درخشان در هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را از جمله کارهای خوب و مؤثر در حوزه سمپاد دانست.
در ادامه این آیین، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سمپاد علاوه بر دانش آموزان مدارس تحت پوشش خود، دغدغه رسیدگی و کمک به سایر دانش آموزان را هم دارد. بر اساس اساسنامه، این سازمان علاوه بر رسیدگی به وضعیت دانش آموزان با استعدادی که در مدارس سمپاد ثبت نام کردهاند، نسبت به دانش آموزان با استعدادی که به هر دلیلی نتوانستهاند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند هم متعهد هست و در این خصوص برنامههای متعددی طراحی شده است که یک نمونه از آن، اجرای دوره مجازی آموزش المپیادهای علمی در۱۲رشته متفاوت برای پذیرفته شدگان در مرحله اول المپیادها در سطح کشور است که بسیاری از شرکت کنندگان در آن کلاسها دسترسی به آموزش مطلوب و در تراز المپیاد را نداشتند.
یاوری در ادامه گفت: سمپاد میخواهد روی جامعه بزرگ آموزش و پرورش اثر مثبت بگذارد و این را وظیفه خود دانسته و این کار را انجام خواهیم داد. آمارها نشان میدهد که مدارس سمپاد، در مناطق آموزشی که قرار گرفتهاند، اغلب از جهت ارتباط، ایجاد رقابت مثبت، تبادل تجربیات بین معلمان و مدیران مدارس باعث رشد آموزشی در آن مناطق شدهاند.
نظر شما