۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84740068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دغدغه‌ اساتید؛ کمبود بودجه پژوهش و کاربردی نبودن برخی تحقیقات

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران کاربردی و جهت دار نبودن برخی تحقیقات، کمبود بودجه لازم برای انجام پژوهش‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها و کمبود منابع آزمایشگاهی را از چالش‌های حوزه پژوهش و از دغدغه‌های اساتید عنوان کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر منیژه متولیان عضو هیات علمی گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران به اهمیت نقش معلم در پرورش دانشجویان اشاره کرد و گفت: اساتید دانشگاه با پیروی از رهنمودهای شهید مرتضی مطهری می توانند علاوه بر آموزش های علمی، درس زندگی به دانشجویان بیاموزند.

وی از شهید آیت الله مطهری به عنوان استاد بزرگ و راهنمای ارزشمند یاد کرد و افزود: این استاد عالیقدر بیان و ‌عملش در یک راستا بود که می تواند به عنوان الگو همه اساتید مطرح باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کلاس دانشگاه می تواند به محلی برای آموزش درس چگونه زندگی کردن تبدیل شود، خاطرنشان کرد: رفتار و منش، نحوه پوشش، برخورد با دانشجویان و احترام به کلاس درس و فراگیران همه می تواند به عنوان درس زندگی برای دانشجویان مطرح شود.

متولیان به مشکلات گروه اساتید اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اعضای هیات علمی هم فعالیت آموزشی و هم فعالیت پژوهشی دارند به طبع آن مهم ترین دغدغه ها مربوط به این دو حوزه است.

وی در ادامه به آموزش‌های مجازی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزشی مناسب است که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شود تا از امتیازات هر دو شکل تدریس بهره مند شویم اما در خصوص آزمون ها و ارزیابی میزان یادگیری دانشجویان، امتحان مجازی کافی نیست و باید حضوری انجام شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: کاربردی و جهت دار نبودن برخی تحقیقات، کمبود بودجه لازم برای انجام پژوهش‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها و کمبود منابع آزمایشگاهی از چالش های حوزه پژوهش و از دغدغه های اساتید است.

دغدغه‌های اساتید؛ کمبود بودجه پژوهش و کاربردی نبودن برخی تحقیقات

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، متولیان ادامه داد: البته منظور این نیست که هر پژوهشی باید به یک محصول تبدیل شود به خصوص در علوم پایه، بلکه باید جهت حرکت درست باشد و از پراکنده کاری پرهیز شود.

وی ضمن قدردانی از مسوولان دانشگاه به دلیل حمایت اساتید و اعضای هیات علمی اظهار داشت: انتظار داریم مسوولان دغدغه های ذهنی اساتید را برطرف کنند و اجازه دهند که با فراغ بال به کار آموزش و پژوهش بپردازیم

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امکانات و منابع لازم برای تحقیقات تامین شود تا پژوهش به صورت بهینه صورت پذیرد، افزود: از اساتید انتظار می رود که با دلسوزی و صرف وقت بیشتر به دانشگاه برای رفع نیازهای کشور در راستای اهداف ارزشمندی که تدوین شده، بیش از پیش کمک کنند.

متولیان ادامه داد: البته انتظارات در اساتید در رتبه های مختلف، بالینی و پایه متفاوت است؛ برای مثال یکی از اصلی ترین دغدغه های اساتید جوان، تامین مسکن است که با نظر مثبت و تاکید ریاست دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: بحث رعایت عدالت و برخورد یکسان با اساتید گروه های مختلف بسیارحائز اهمیت است. توجه‌ به امور رفاهی و تامین مجموعه های فرهنگی و ورزشی برای اوقات فراغت اساتید، خانواده آنها و سایر اعضای خانواده دانشگاه از دیگر موضوعات قابل توجه است که این انتظار وجود دارد که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha