نادال ممنوعیت حضور تنیسورهای روسیه در ویمبلدون را «بسیار ناعادلانه» خواند

تهران- ایرنا- «رافائل نادال» با پیوستن به رقیب سنتی خود یعنی «نواک جوکوویچ»، محرومیت حضور ستاره‌های تنیس روسیه را در ویمبلدون مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، گرچه بازیکنان روسیه در حال حاضر می‌توانند تحت عنوان بازیکن بی‌طرف در رقابت‌های WTA و ATP مردان و زنان شرکت کنند اما سازمان‌دهندگان رقابت‌های تنیس ویمبلدون اعلام ‌کرده‌اند که تنیسورهایی همچون «دنیل مِدودوف» و «آندری روبلف»، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، نمی‌توانند در رقابت‌های تابستان سال جاری شرکت کنند.

با این حال، نادال به‌دنبال بازگشت به زمین تنیس پس از سپری کردن دوران نقاهت بدنبال شکستگی ناحیه دنده، این اقدام را علیه «هم‌تایان روس» خود «بسیار ناعادلانه» خواند.

علاوه بر این، نادال همچنین با حذف احتمالی امتیازات رنکینگ مخالفت کرد؛ اقدامی که تلاش مِدودوف را برای ربودن عنوان «مرد شماره یک» تنیس از جوکوویچ تحت الشعاع قرار خواهد داد.

نادال در جریان دیدار رئال مادرید برابر اسپانیول که با پیروزی کهکشانی‌ها و سی‌وپنجمین قهرمانی آنان در لالیگا همراه شد، قول داد که برای حضور موفق‌ترین تورنمنت دوران خود یعنی اوپن فرانسه، مهیا شود.

رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه ممنوعیتی در مورد حضور تنیسورهای روسیه نداشته و آنها می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند البته به‌عنوان شرکت‌کننده بی‌طرف.

مسابقات ویمبلدون نخستین تورنمنتی است که ورزشکاران این دو کشور را تعلیق می‌کند. در حال حاضر، چهار ورزشکار مرد روس در جمع ۳۰ نفر نخست و ۲ تنیسور نیز در جمع ۱۰ تن اول تنیس جهان(مدوِدوف مصدوم و آندری روبلف) قرار دارند.

از کشور بلاروس نیز در حال حاضر ۲ تنیسور زن از جمله «آرینا سابالنکا» در جمع ۲۰ تنیسور زن برتر جهان قرار دارند؛ سابالنکا هم‌اکنون تنیسور شماره ۴ جهان بوده و سال گذشته در ویمبلدون به نیمه نهایی راه یافت.

«آناستازیا پاولیوچنکوا» از روسیه نیز در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان در بخش زنان حضور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha