باران رحمت الهی، مهمان خراسان رضوی در تعطیلات عید فطر

مشهد- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی امروز و فردا چهارشنبه بارش های رگباری باران در مشهد و مناطق شمالی و مرکزی استان تداوم خواهد داشت.

زهرا عنایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز سه شنبه بارش های رگباری و رعد و برق، همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در شمال و مناطق مرکزی استان گزارش شد که فردا چهارشنبه نیز همین بارشها با خصوصیات یاد شده به ویژه در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود، همچنین وزش باد شدید موقت در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه از حجم و دامنه بارندگی کاسته شده و بارشها به مناطق شمالی خراسان رضوی محدود می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی شبانه روز گذشته بارشها از همه مناطق و ۲۱ ایستگاه هواشناسی استان گزارش شده است و بر این اساس طی بازه زمانی یاد شده درگز با ۱۷ میلیمتر بیشترین حجم بارشها را در استان ثبت کرده است.

عنایتی ادامه داد: در همین مقطع مردم تایباد بیشترین وزش باد به میزان ۶۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه کردند و قوچان با ۹ و تایباد با ۲۸ درجه خنک ترین و گرم ترین دمای هوای استان را داشتند.

وی با بیان اینکه روند افزایش دما در مشهد و بیشتر مناطق استان از فردا آغاز می‌شود، گفت: مشهد دیروز کمینه دمای ۱۴ و بیشینه ۲۱ درجه سانتیگراد را ثبت کرده است و امروز پیش بینی می شود دمای هوای این کلانشهر بین ۱۸ تا ۱۲ درجه در نوسان باشد.     

با توجه به وضعیت جوی و حجم بارش‌هایی که از روز یکشنبه در استان آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام کرده است ۱۰ شهرستان استان در خطر سیلاب قرار دارند و آمادگی مردم و مسوولان این مناطق برای کاهش خسارت‌های احتمالی ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha