۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84740648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان گناباد: دستگاه‌های مقصر در بروز خسارات سیل اخیر باید پاسخگو باشند

گناباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: دستگاهها و مسوولانی که سهل‌انگاری و ترک فعل آنان منجر به بروز خساراتی به مردم در جریان سیلاب اخیر شهرستان شد، باید پاسخگو باشند و بدون چشم‌پوشی با آنان برخورد قضایی می‌شود.

مرتضی امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از مسوولان بعد از وقوع سیلاب سال گذشته متعهد شده بودند که با انجام برخی اقدامات و اجرای طرحهایی از بروز خسارتهای دوباره به مردم در سیلاب های بعد جلوگیری کنند که چنین نکردند.

وی ادامه داد: به علت ترک فعل برخی دستگاهها و توجه نداشتن آنان به انجام وظایفشان، بعد از گذشت یک سال، وقوع سیلاب در ۲ روز گذشته، خسارتهایی به مردم و بخش های گوناگون و مزارع کشاورزی وارد کرد.

دادستان گناباد گفت: هیچ توجیهی برای ترک فعل این مسوولان و بروز این خسارات در مدت یک سال اخیر پذیرفته نیست و پرونده ترک فعل برای برخی مسوولان در دستگاه قضایی تشکیل می شود و آنان باید پاسخگوی کوتاهی های خود در این زمینه باشند.

وی با اشاره به اینکه پلهایی که از محور کاخک به گناباد و محدوده این شهر به واسطه سیلاب سال گذشته آسیب دیده بود، در یک سال اخیر مرمت نشده است که همین مساله موجب شده در دو مورد سیلاب دو روز گذشته بخش زیادی از رواناب ها وارد محدوده شهری گناباد شود، گفت: این موارد بخشی از پیامدهای ترک فعل های برخی مسوولان گنابادی است که این مساله از نگاه و پیگرد دستگاه قضا دور نخواهد ماند.

بارش شدید باران و تگرگ در دو روز گذشته موجب وقوع دو مورد سیلاب در گناباد شد و حجم زیاد رواناب از سمت کاخک و جاده کلات به سمت این شهر حرکت کرده و وارد برخی از زمین‌های کشاورزی محدوده مرکزی گناباد  و بخشی از مناطقی مانند نوغاب، بهاباد، روستای مند، بیدخت، قصبه شهر و غیره شد و خسارتهای زیادی به بخشهای کشاورزی و دامداری این شهرستان شد.

اداره هواشناسی گناباد میزان بارندگی در مناطق مختلف این شهرستان را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بین ۱۸ تا ۳۸ میلیمتر عنوان کرده است. 

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha