۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84740681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافت

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 84740681
اهدای خون در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در استان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در ایام ماه رمضان ۲ هزار و ۶۲۰ برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اهدای ۲۷ پلاکت خون توسط شهروندان در ایام ماه رمضان ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: در ماه رمضان پارسال نیز ۲ هزار و  ۲۵ نفر برای اهدای خون مراجعه  کردند که هزار و ۶۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان پنج مرکز خونگیری در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین فعال بود که شهروندان برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کردند.

مهدی‌زاده عنوان کرد: در دومین دوره پویش مهر سرخ از هفتم تا ۱۵ ماه مبارک رمضان حدود هزار نفر در سراسر استان به مراکز خونگیری مراجعه و موفق به اهدای خون شدند.

وی یادآور شد: اهدای خون در شب‌های قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد در خراسان جنوبی افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: در سه شب قدر  با حضور انسان‌دوستانه مردم استان برای کمک به بیماران، شاهد مراجعه ۶۱۳ نفر به مراکز اهدای خون بودیم.

وی ادامه داد: گرچه در گروه خونی A و O مثبت دچار کمبود بودیم، اما با اهدای خون، در شب قدر این کمبود رفع شد.

مهدی‌زاده بیان کرد: در شب‌ قدر نوزدهم  رمضان ۱۲۷ نفر، شب بیستم ۲۸۳ نفر و شب بیست یکم ماه رمضان ۲۰۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha