بودجه مناسب مدیریت شهری شهرقدس درحوزه فرهنگی ورزشی

شهر قدس - ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرقدس گفت: مدیریت شهری خود را موظف و متعهد به خدمت‌رسانی می‌داند؛ بودجه مصوب امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ با تلاش مضاعف مجموعه مدیریت شهر ٢٠ میلیارد تومان بیشتر و اعتبار قابل توجه و مطلوبی برای سرانه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، ساماندهی معابر در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا از شورای اسلامی شهر قدس، حسینعلی مقدم روز سه‌شنبه افزود: اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است.

وی ادامه داد: این موضوع نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است و افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول آرا، افکار و خواست مردم به طور جدی مورد توجه بود.

مقدم با بیان اینکه از عمر شورای ششم شهرقدس حدود ۹ ماه می‌گذرد، بیان کرد: شهرقدس از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف هنری، ورزشی، تحصیلی برخوردار است.

رییس شورای اسلامی شهرقدس افزود: این شهر دارای افراد خوش‌فکری است که می‌توانند در بحث مدیریت شهری کمک‌های فراوانی کنند و مجموعه نیز با آغوش باز از این ظرفیت‌ها در جهت رشد و تعالی شهر استقبال می‌کند.

مقدم در مورد عملکرد شورا در این دوره، گفت: تقریبا در نیمه سال گذشته اعضای دوره ششم شورای اسلامی سکان هدایت شهر را به دست گرفته بودند در حالی که تنها یک‌پنجم از بودجه محقق شده بود.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی با برنامه‌ریزی‌های مختلف و استفاده از تجربیات و زحمات سرپرست‌های منتخب و همچنین تمامی پرسنل مجموعه مدیریت شهری توانستند به غیر از تحقق بودجه مصوب، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بیشتر از آن مبلغ را تحقق بخشند و این امر جز تلاش یکایک و شبانه‌روزی اعضای مجموعه میسر نمی‌شد. 

مقدم با بیان اینکه اعتبار قابل توجه و مطلوبی برای سرانه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، ساماندهی معابر و دیگر موارد در مدیریت شهری در نظر گرفته شده است، افزود: اولویت تخصیص بودجه، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است و فقط تعریف پروژه و رها کردن آن نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت صنعت ساخت و ساز و اینکه این صنعت به نوعی جزو صنایع مادر و محرک دیگر صنف‌ها محسوب می‌شود، ما با اصل ساخت و ساز، و ساخت و ساز اصولی و مطابق با قوانین و مقررات شهری هیچ گونه مخالفتی نداریم.

مقدم در مورد بافت فرسوده شهرقدس بیان کرد: برای رهایی از مشکلات عدیده بافت فرسوده در شهر مطالعات خوبی انجام و جلسات متعددی با مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات، انتقال بخشی از بافت فرسوده به خارج از شهر و تخصیص سرانه‌های مختلف در این بافت بود که در آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود.

رییس شورای شهرقدس ادامه داد: اقدامات اجرایی موثری در بحث پساب شهری و برگشت آن از تصفیه‌خانه و استفاده در فضای سبز شهری انجام شده و این پروژه بدون وقفه در حال اجراست و مصمم هستیم که هر چه زودتر این چرخه را برای بهره‌برداری بهینه شهر آماده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha