۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84741225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزهای آرام کرونا در گیلان

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84741225
روزهای آرام کرونا در گیلان

رشت _ ایرنا_ آمار روزانه و مجموع بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان نشان از روزهای آرام بیماری کووید ١٩ در این استان است اما مسئولان بهداشتی از مردم و مسافران می خواهند که ویروس کرونا را دست کم نگیرند و همچنان توصیه های بهداشتی پیشگیری را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگر چه بعد از گذشت از موج ششم بیماری کووید ١٩ در گیلان اسفندماه سال گذشته، شاهد موج دیگر بیماری نبودیم، اما  در ایامی از فروردین آمار بستری های مبتلا به این بیماری در بیمارستان های گیلان افزلیشی شد اما پس از مدت کوتاهی تقریبا طی سه هفته اخیر آمارها نزولی است.

آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، حاکی از نزول بیماری کووید ١٩ در این استان است، بر این اساس طی ٢٣ روز اخیر با آرام شدن کرونا، آمار بستری های مبتلا به این بیماری در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافت.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۱۰۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ١٩ بیمار نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال ۲۴ نفر  است.

کاهش آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان "به ١٠١ نقر" به کمترین میزان طی بیش از ٢ سال اخیر رسیده است، پیش از این کمترین آمار ١١٨ نفر بود، با کاهش آمار بستری های مبتلا به کرونا رنگ زرد نیز وارد نقشه کرونایی گیلان شد و پیش بینی می شود در صورت تداوم آمار رنگ آبی به زودی به نقشه کرونای این استان برسد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه هر هفته اعلام می شود، رشت، خمام، ماسال، رودسر، رودبار، سیاهکل، لاهیجان، بندرانزلی ، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، رضوانشهر، شفت، صومعه سرا، لنگرود، فومن و تالش در شرایط زرد کرونایی هستند و هیچ شهرستان قرمز و  نارنجی نداریم.

اگر چه در زمان حاضر آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان کاهشی است و در شرایط آرام این بیماری قرار داریم اما کارشناسان بهداشتی از مردم می خواهند که توصیه های بهداشتی پیشگیری از ایتلا و انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند و در رعایت دستورالعمل ها کوتاهی نکنند.

آنان استمرار روند کاهشی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در گروه اهتمام مردم در  رعایت دستورالعمل بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون عنوان  می کنند.

توصیه به مسافران و هم استانی ها 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسبون گفت: به رغم استقبال هم استانی ها در تزریق واکسن نوبت اول و دوم تاکنون ۴۷ درصد از واجدین شرایط در گیلان شامل یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۲۹ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر فردین مهرابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت تکمیل واکسین کرونا هم استانی ها و مسافران در گیلان می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون سراسر استان، نسبت به تزریق واکسن و تکمیل آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ابتلا به بیماری کووید ١٩ در افرادی که نوبت سوم "تکمیل واکسیناسبون" واکسن کرونا را دریافت می کنند، کاهش می یابد ضمن اینکه در صورت ابتلا نیز شدت بیماری، طول مدت بستری و مرگ و میر نیز کاهشی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر ضرورت موازین بهداشتی گفت: بیماری کرونا هنوز پایان نیافته بنابراین باید در  رعایت پروتکل ها شامل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اهتمام جدی شود نا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

تاکنون افزون بر پنج میلیون و ۳۷۵ هزار دز واکسن کرونا در استان گیلان تزریق شده است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha