۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84741362
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۲۰۰ دامغانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 84741362
۶۲۰۰ دامغانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

سمنان-ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: ۶ هزار و ۲۰۵ نفر از اهالی این شهرستان برای رقابت‌های یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نام‌نویسی کرده‌اند.

آزاده امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان امسال جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بود که این امر نشان از اثر مثبت نقش و فعالیت کتابخانه‌های عمومی و علاقه مردم دامغان به امر کتابخوانی است. 

وی اظهار داشت: سه هزار و ۳۳ نفر در بخش کتابخوانی چهار گزینه ای، یکهزار و ۲۰۳ نفر در بخش نقاشی، ۹۴۶ نفر در بخش داستانک نویسی، ۶۸۶ نفر در بخش پویش معرفی کتاب، ۲۰۴ نفر در بخش شعرسُرایی، ۹۵ نفر در بخش قصه گویی، ۲۴ نفر در بخش تولید آثار هنری و ۱۴ نفر در بخش مُروجان فرهنگ رضوی از شهرستان دامغان شرکت کردند. 

امینیان تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده ۸۰ نفر در بخش فردی و ۲ نفر در بخش خانوادگی (سه نفره و چهار نفره) استان حائز رتبه شدند. 

وی ادامه داد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به ۲ شیوه برخط و مکتوب و در سه رده خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: کتابخانه های مدیر عالمی، منوچهری دامغانی، کتابخانه شهید شاهچراغی و کتابخانه شهید محمدعلی مشهد شهر امیریه، بیشترین آمار مشارکت در جشنواره رضوی را به خود اختصاص دادند. 

به‌ گزارش ایرنا، چهار روستای پرجمعیت دامغان، از نعمت کتابخانه برخوردارند و کتابخانه حاج علی اصغر درواری، شهید طوسی، شهدا و فجر، به ترتیب در روستاهای دروار، جزن، خورزان و کوه زر دایر است. 

در مجموع ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهر دامغان موجود است و حدود پنج هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha